2011-05-29

Kul att köra över folk

Började helgen med att vara hos Kattis ute på Smådalarö. Det var asmysigt, även om vi var skitskraja på kvällen när hennes hund öppnade en dörr så den knarrade mer än en 90-årig kärrings omopererade höftkula. Vi bakade kladdkaka!! Som vi sen åt!! Jag såg en älg på väg in till stan dagen därpå. Den käkade träd. Sa det till pappa.
"Hade den horn?"
"Nej"
"Då var det en ko alltså."
"Nej, det var en älg sa jag ju."
"Ja, en älgko, en tjejälg."
"Jaha.."

Igår käkade jag på Hermans i stan med Vicky efter att vi sett hennes polare uppträda på humorfestivalen på Långholmen som heter Skrattstock. Var i Slussen en halvtimme innan den där skenande buss-grejen hände. Slår vad om att chaffisen blev sne på livet och fick för sig att festa till det lite.

Min mamma kommer hem idag. Hon har varit i Rwanda och Malawi, varit borta i typ tio dagar. Tänkte fira hennes hemkomst med att inte ha köpt något till henne på mors dag.... Känns bra. Eller jo! Nu tyckte pappa att vi skulle åka till Orminge, så han kunde köpa en blomma även om han sa att det var ett "amerikanskt kapitalistiskt påhitt" tidigare idag då jag nämde att jag inte inhandlat något. Nåja. This is an exellent time to not bring that up again.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar