2012-11-26

Hallå nya veckan


Startar veckan mjukt. Mitt rum är upplyst av tända ljus och utanför ligger det ett täcke av pudersnö på marken. Spelar lite jullåtar från min egenkomponerade jullista som jag skapade igår för att vi sångare ska uppträda med varsin jullåt på julkonserten, vilket är askul men förfärligt jobbigt för hur ska jag kunna välja EN!? Jag har i och med det här också insett att julmusiken jag vuxit upp med varit nästan enskilt jazzjulskivor av bl.a. Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Nat King Cole och Bing Crosby. Nu på senare är Sarah Dawn Finers och Michael Bublés skivor även frekvent spelade. Inte så konstigt att jag tycker om jazz trots allt. Låtar jag funtar på att sjunga:


Fin men kanske lite depp...??


Asså stråkarna på den här.


Hon är ju för mysig.


Andrew Sisters kör på den här är så himla bra och rolig.


Inga svenska låtar, jag tror det är för att jag sjungit de flesta svenska på Lucia och då känns det tråkigt att köra de igen. Tips på svenska? Sen ska låtarna framföras med andra på jazzlinjen så det vore kul att köra lite jazzigare låtar.

Helgen har passerat i armarna på en annan som jag saknat så, svårt att göra något annat än just det. Lite annat har jag väl hunnit med, i lördags gig:ade jag, Emanuel och Linnéa lite på Östersunds Rådhus 100-års dag. Vi var pausunderhållning med ett annat gäng sköna Birkaelever. Igår åt jag pannkaksfrukost vid tolv. Annars var det mest av det där jag skrev om.

Nu ska jag skriva ett brev som jag borde skrivit för längesedan och sedan börjar min musikteorilektion om 25 min.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar