2012-11-11

IPHONE

Håller på att ladda över musik till datorn. Stod och valde skivor bland pappas samling, blev fett girig, ville ha allt. Jag känner verkligen att det är en najs grej med Birka, inspirationskanalen är konstant på. Är öppen för allt och vill ta in all musik som jag kan komma över. Spotify är en jobbig grej för mig för jag kan verkligen spåra där, klicka vidare i oändlighet.  Får passa på nu när jag är hemma liksom, kommer hit som en gam och roffar åt mig allt jag kan få! Jä. Det är skönt att vara hemma. Det har varit en lång dag, började med att åka ut och kolla på ett torp utanför Flen som mamma ville hyra. Det var fint där, men min far tål inte utedass så även om torpet hade nyrenoverat kök, sjöutsikt, egen brygga och låg fint så var det bara att spola ner det i den icke-existerande toaletten. Sen fick jag soppa till lunch. Soppa ska för övrigt ätas med ett kokt ägg i. Så är det bara. Om soppan inte kommer med ett kokt ägg i blir jag alltid lite besviken, om det inte är asiatisk/flummig soppa. Då är det okej. Ägg funkar bara med milda smaker. Sen drog mamma och jag ut på stan (SOM ALLA ANDRA TYDLIGEN VAD I HELVETE STOCKHOLM JAG ORKAR INTE MED ALLA MÄNSCHOR). Vi gjorde ärenden i Hötorgshallen och på asiatiska matbutiker, jag fick ett nytt mobilabonnemang och en iPhone 4S (!!?!?!?!?!?!?!??!!!!!!???????) och kom undan med en 200 spänn billigare månadskostnad än vad jag har nu. Fatta den dealen. 24 månaders bindningstid, mmh mhh mmmmhhh.

Måste bara få inflika att jag är livrädd. Det här med iPhone är något jag funderat på men inte vågat ta mig för, och nu övertalade mamma mig om att det var rätt. Jag är fett rädd för jag är typ den klumpigaste människan någonsin, min telefon spenderar 20% av sin tid i bitar på golvet. Sena tt jag faktiskt tycker att det är lite obekvämt med en sån lyxig makapär. Vad ska jag med den till egentligen? "Det blir kul", sa mamma. Ja, det blir väl kul. Ska försöka se om jag kan undvika att skaffa facebook-app för det känns som en jävligt osoft grej. Ska skaffa massa sjuka musik-appar istället. 

Efter det bar det av hemåt, mamma snodde ihop en helt sjuk vietnamesisk måltid som var asgod, sen drog jag vidare hem till Matilda där det var cocktailmiddag och hade det trevligt. 4 glas vin totalt under kvällen, jag har varit marinerad och glad.

Imorgon väntar blåbärspannkakor till frukost, promenad med mor och hund, övningskörning, fika med Kattis och Moa och sen middag. Sen packa. Sen hem på måndag morgon, 08.23.

Nu vill jag sova. Ååååh sova.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar