2012-11-06

Här kommer du krälandes tillbaka va!?

Tjatja bloggen. Här kommer man som en annan skamsen tillbaka till den trygga bloggfamnen. Hur länge sen vare? En evighet sen, kan jag be om att få tala om. Sen vi hördes sist har jag ju varit på middag hos MoaLee (asbra brud, asgod pastasallad, asnajs kväll), dansat lindy (jag sög, amanda ägde sönder, det var fett), simmade i torsdags (stelt badhus, botoxdamer och likadana badrockar på ALLA är lite creepy, fast det var skönt att få vara själv en stund och slappna av i all stockholmshets. att bada är ju alltid najs). Sen då? På torsdagskvällen åt jag världens godaste paj som jag och Teo gjorde (spenat, feta, småtomater, franska örter - inte svårare än så), sen drog vi ut och mötte upp ett skönt gäng på Treat och alla blev lite för fulla för att det skulle vara okej dagen innan min episka fest men vadfan ska man göra. Festen ja, det var kul! Skönt gäng, skönt häng, brända popcorn, Superstition på högsta volym, fulvin, trasigt glas i portdörren som nu är fixat men inte ännu betalt för, osv. Bra kväll. På lördagen städade jag, sedan följde en kaskad av ompysslande från mina släktingar. Ute i Gustavsberg blev jag bjuden på världens godaste scones av min moster och vi satt allihopa och avnjöt dom med te, marmelad, ost och gurka medan vi pratade om livet, inredning, resor och annat sånt där mysigt. Efter det åkte jag hem till mormor min och blev där bjuden på finmiddag. Massa gott vegetariskt och till slut en lingon- och kolapaj som jag inte kommit över ännu. Vill ha den vid min sida varje dag, saknar den så.

Det var en bra vecka i Stockholm. Världsomvälvande på vissa vis. Jag är dock lite orolig för några vänner. Det känns som att många av mina käraste känner sig lite ensamma och vilsna. Är så arg på att det ska vara så onödigt svårt att få jobb i den där jävla staden. Arbetslöshet bryter ner ens själ.

IDAG ÄR DET VAL I USA! OM OBAMA INTE BLIR PRESIDENT KOMMER JAG MÖRDA DEN HÄR VÄRLDEN. Helt seriöst, jag kommer bli förtvivlad och förbannad på samma gång. Min mamma bevakar valet för SVT:s räkning så kolla in rapport/aktuellt så lär ni skåda denna vackra kvinna i rutan som råkar vara min mor.

Det snöar ute nu. Tidigare idag har solen lyst igenom frosttäckta björkar ned på frostbäddat gräs. Igår såg man ingenting genom den täta dimman som kommer från Storsjön, fyfan vad vackert det var. Dimma får mig att känna mig lugn. Som att det inte spelar så stor roll var allting är och vad man ser för det syns ändå inte. Vilande, förlåtande, behagligt.

Nu måste jag planka klart Stella by Starlight innan jag ska gymma klockan fyra. Får jår infårmeitjön så gymmar vi till Rocky-soundtrack:et här på Birka. Det är smått fantastiskt faktiskt. "EYE OF THE TIGÖÖÖRR DÖDÖDÖÖÖÖÖÖÖ DÖ DÖ DÖÖÖÖ DÖ DÖ DÖÖÖÖ"


Fin låt!

Gårdagens ord: Knurra. Det norska ordet för morra. Jag vet inte vad ni tycker men det är nog något av det sjukaste jag hört.

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar