2012-11-08

Jag kan känna efter för jag känner mig

Imorgon åker jag hem igen. Det ska bli skönt, jag behöver komma bort härifrån. Låter kanske konstigt med tanke på att jag nyss hade lov men så är det. Behöver bli ompysslad av mina föräldrar, få vara ifred. Själv. Trygg. Man lever ett intensivt liv här och när jag egentligen behövde vara själv och vila på lovet var jag igång hela tiden och umgicks dygnet runt. Det har gjort att jag nu knappt orkar prata med någon här. Har ingen lust att sjunga, eller vara kreativ över huvud taget. Måste ladda om, måste få läsa DN en hel morgon utan någon programpunkt som tvingar mig från dvalan. Jag är väldigt glad att jag redan nu har den självkännedomen att jag vet när det räcker. Tror det kommer gynna mig i det här stressiga livet som jag onekligen har framför mig och otvivelaktigt redan lever. Vad annars på den här planeten?

Kolla vad långt mitt hår har blivit!



(Kolla vad ful jag blivit! .... Eeh, oj?) 

Dagens ord: Spökvatten. Vattnet som blir när man häller upp vatten i det glaset man nyss drack mjölk ur, sådär dimmigt. Tydligen ett vedertaget uttryck. Hade ingen aning om det. 

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar