2011-02-09

Det är som terapi för mig

Lång dag, stentrött tjej säger hej. Imorgon är jag ledig hela dagen, min enda lektion utgår eftersom det var ett studiebesök i veckan som jag inte var på eftersom jag hade gitarrlektion. (win!) Jag kom nyss hem. Har varit på grön ungdom hela kvällen, för första gången på länge. Andra saker har varit i vägen.

Det är verkligen så att man går dit och byter fokus. Från sig själv, sina vänner och alla läxor till något större. Något konkret att fästa tankarna på; hur man går till väga för att få ett bättre samhälle är väl övergripande, sen är det ju oftast något i mycket mindre skalan på agendan. Man diskuterar och utbyter åsikter, får nya perspektiv. Det är inspirerande och givande.

Dagens avslöjande: När jag skriver olika sorters"hej" till någon på chat så viskar jag det oftast för mig själv. Ett "hej" kan ju betonas på många olika sätt. Måste liksom bevisa för mig själv vad jag menar.
Dagens låt: Enrique Iglesias – Tonight (I'm Fuckin' You) (ursäkta men, vadfan är det här?)
Dagens ord: Pamflett. Det är inte en maträtt.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar