2011-02-12

En hemstylist var nyss här också. Hon flyttade på en kudde i mitt rum, ställde den på lådan vid sängen istället för på sängen.

Gårdagen slutade med att jag bakade syltkakor och såg på inception med Sofia. (eller gjorde jag det? jag kanske gjorde det samtidigt som jag gjorde det som jag sov, eller?)

Mina föräldrar gick nyss. Innan de drog frågade de vad jag skulle göra idag. Jag svarade argt att jag ska träffa Boris. "Varför svarade hon argt?", kanske ni tänker då? Jo, hon svarade argt för att de redan frågat fyra gånger idag. Och så var det med det. Boris ska ta med mig och klättra, något han sysslar med ibland. Att klättra, alltså. Jag är övertygad om att han bara gör det för att han är ytterst nyfiken på hur jag ser ut underifrån. Han lär bli besviken, eftersom han nog förmodligen kommer se mig i en mer horisontell ställning ovanifrån. (liggandes på marken, kvidandes genom smärtan av fallet från 1 meters höjd ner på en mjuk matta, hajjar ni?)

Jag tänkte sätta mig och spela piano nu, kanske sjunga till, äta en syltkaka, polera runda föremål av glas, leva livet. Är ju ensam hemma!


Dagens uttryck: Kuka ur. Det används frekvent.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar