2011-02-28

Bra sagt

I cannot believe in a God who wants to be praised all the time.

- Friedrich Nietzsche

Människor verkar i allmänhet vara mycket mer angelägna om att använda förnuftet för att rättfärdiga fördomar som de ofta omedvetet har tillägnat sig än att göra sig av med dessa.

- Mary Wollstonecraft


Jag drömde att jag var i samma hus som en psykopat, och såg honom plåga sin fru konstant. Efter halva drömmen insåg jag att hon nästan var galnare, eftersom hon älskade honom så mycket att hon stannade kvar. Han var otroligt manipulativ och övertalade mig att jag skulle skjuta mig själv, någon del i hans plan att tjäna massa pengar eller något sådant. Då drömde jag att jag kom på att jag inte behövde dö, att man kunde slippa undan och bara dra därifrån. Drömde att jag vaknade och gick till pappa, då kom han in i drömmen och hjälpte mig att fly därifrån och psykopaten blev tillfångatagen av polisen. Jag har drömt sån här skit fyra nätter i rad nu, orkar inte längre. Skitjobbigt ju. Vaknar liksom och försöker skaka av mig skiten men det fortsätter bara när jag somnar om igen.

Idag börjar jag tolv och slutar halv nio. Adios.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar