2011-02-07

För stråkorkestrar spelar på klippor vid havet i min fantasi

För en timme sen var jag trött och tänkte att jag skulle gå och lägga mig. Nu är jag pigg och sitter vid datorn. Haft två examinationer idag, skönt att den tredje uteblev eftersom historieläraren var sjuk.

Jag drömde en låt inatt som jag nu har tagit ut och komponerat. Drömmen var ännu mer freaky. Jag gick över klippor som låg vid havet. När jag kom över en hög klippa såh jag att det nere i dalen satt en hel stråkorkester på nästa klippa. De spelade något tråkigt klassiskt, så jag gick ner och vadade mig igenom vattnet som skilde mig från nästa klippa och började spela en Salem-låt, på en fiol som jag tydligen hade på mig. Alla andra började spela med, varpå dirigenten för orkestern blev jättearg. Som straff klippte han av håret på alla som börjat spela med. Han klippte av det med sin stråke, liksom sågade av det. Medan alla fick håret avklippt sjöng de på den här låten som jag sedan tog ut. Det är som en folksång, en klagovisa. Har aldrig hört den förut. Halvskumt att drömma ihop en låt.

Tänkte väl sova nu, any how.

Dagens ord: Imposter. Bedragare!

/inkzor

1 kommentar: