2011-02-11

EHSPENNANDEEEHHH!!!

På väg till moskén eller...

ut och gå med hunden!

Alla bussar var inställda i Nacka idag på grund av halka. "Okej..... Jag kommer inte till skolan." Så jag är hemma. Visserligen fick pappa skjuts av mamma dit men han är lärare och jag är elev och jag hade ändå missat mitt matteprov som började tjugo i tio och jag har redan sjukanmält mig..

Det var intressant igår att gå till och från busshållplatsen. Gick igenom en konstant vägg av snöpisk. Mysigt. Bussarna i stan var lite "kajko", som man kan säga. Busschauffören ursäktade att bussen hade stått på stationen utan förare så länge med att det hade blivit mycket "brustna avlösningar" på grund av vädret. Låter inte det snuskigt på något vis, "Brustna avlösningar..."? Alva och jag skrattade gott.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar