2011-02-15

"Nej jag brukar inte blogga om vad jag gör"


Först var det ganska najs. Drack te, satte på mig kläder, kände mig snygg, klippte naglarna i handfatet och glömde spola bort de avklippta naglarna, det vanliga. Sen när jag drog till bussen någon gång vid kvart över nio sjönk det drastiskt för att bussjäveln aldrig kom, plus att det var en massa kids från typ sexan som skulle åka någonstans på studiebesök. (trodde ni att jag hoppade över sexan för att jag var duktig i skolan? vart fick ni det ifrån?) Full buss, ångest över dagens ungdom, det där. Sen gick jag av vid Henriksdal och då var det liksom okej, sen kom jag till skolan och skulle välja mina individuellt valda kurser och jag fick lite ångest i valet och kvalet. Sen drog jag på ett friskispass och det var NAJS. Min lärare var där, vi gympade tillsammans, vi duschade tillsammans, det kollektiva Sverige på sin spets och jag tycker det är underbart.
"Alla är lika inför friskislagen."
Sen kom jag på att det är jobbigt att träna och mådde piss men sen blev det bra igen och Inkzor fortsatte gladeligen på sin resa genom dagen. Fortsättning följer nyss.

Nöjda känslan efter att ha tränat slår allt, lunch på det, svenska på det (sittandes i klassrummet med solstrålar genom fönstret som värmer kinderna). Sen mellan två och fem satt jag i pentryt och övade gitarrläxa och insåg att både min gitarrlärare och gitarristen jag skulle öva en låt med var sjuka så jag fick åka hem och kom hem prick fem och sen dess har jag legat på OK-nivån. Går in i koma när jag kommer hem så jag vet liksom inte riktigt.

Dagens irritation: Mössor.. överallt.. http://svt.se/2.22620/1.2326255/trendmossa_med_mork_baksida
Dagens tanke: "Fåglarna kvittrar nog bara så intensivt för att de debatterar om vem de var som bestämde att de skulle flyga hem till Sverige och alltså vems fel det är att de nu får sitta och hacka tänder 20 minusgrader."
Dagens ord: Kuk. Jag måste sluta använda det ordet så fort något går lite fel. Det passar sig inte. (Jo det gör det.)
Dagens fråga: Vem kan låna mig en uppblåsbar luftmadrass över helgen? Riksårsmötet i Norrköping med grön ungdom BEHÖVER INTE vara lika med ryggont och sömnbrist.
Övrigt: Tänkte att jag skulle anmäla mig till högskoleprovet men sen så gjorde jag inte det. September verkar som en skönare grej, nya regler då också. Jag orkar bara inte hålla på med sånt nu.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar