2011-04-19

Jag gör ingenting, det är min ångest.

Ikväll jobbade jag. Det var rätt tråkigt. Funderade på att ropa ut något fyndigt i högtalarna i butiken, som typ: "Will the real Slim Shady PLEASE STAND UP?!?" och sen fnissa och lägga på luren.

Imorgon har mamma bokat in en tid hos en massör klockan elva. Alltså jag förstår nog inte ens själv hur skönt det kommer bli. Sen är det ett hål från kvart i tolv till fem, då jag börjar jobba. Igen. Men det är sista gången jag jobbar på en och en halv vecka och det känns bra. Behöver en paus.

Och jag vet att jag kommer sitta där på onsdag och lyssna på kaskader om dessa olyckliga bravader. Visst förlåter jag er. Visst förstår jag. Visst. Men bilderna i mitt huvud då? Tankarna i era huvuden? Era jävla tungor som en jävla huggorm?

Handlingarna är det ultimata beviset på att jag är skrapet på en jävla mosbricka. Vidrigt. Jag är inte ens värd ett piss. Ett litet piss. Helt jävla bortgjord och tillintetgjord. Det värsta är att jag inte ens är imponerad. Det behövdes inte. Jag sitter på coop och ser solens gång över bilarna på betongparkeringen. Den synen gör en stum, meningen förlorar mening. Därför kan meningen lika gärna vara "Jag förlåter er."


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar