2011-04-17

Min första lediga dag utan studier på år och dar

Jag bor så mycket i skogen att jag precis tog loss ett barr från mina strumpbyxor.

Har spenderat dagen på stan, från tolv till elva på kvällen. Började med att vandra runt på söder med en kär vän. Från Slussen, till Skanstull och sen till Hornstull gick vi, längsmed vattnet. Det gjorde resten med. Mycket chihuahuor, mycket änder, mycket blommor i sluttningarna, mycket hipsters i solglasögon och en hel del vårstinna löpare/promener:are. Sedan drog jag vidare och träffade Sonia. Vi började med att käka middag på string, halloumimacka in my heart. Sen drog vi vidare till fåtöljen för string stängde vid sju. Svikare. Men det var mysigt där också. Sonia är så fin, bästa tjej ever. Får inte gå så lång tid innan vi ses igen. Efter det så mötte vi upp Alva i Slussen, och Sonia drog. Alva hade tagit med sig två filtar, och en tjocktröja och en halsduk till mig. Jag hade nämligen varit lite för optimistisk med mitt klädval, så när kvällen nalkades började jag frysa. Vi satte oss sedan i vitan och diskuterade en massa saker som behövde diskuteras, njöt av den första, svala, kvällen i vitan och satt där tills klockan blev nio då vi drog till fåtöljen vi med och satt där till tjugo i elva. Alva är så bra hon med, kan prata om allt. Så skönt med en sån vän.

Torraste idag var antagligen skämtet "Alla blir så himla possesiva på våren. Kollar på allt och säger 'Åh, det är vår!'"
Mest tacky idag var loppet för att samla in pengar till aidsforskning som heter aidsloppet, och det hade införskaffat sig slogan "Spring för hivet!" Hmmmm...
Mest traumatiska idag var att jag såg Salem på stan. Han var vid varvet där han har sin båt. Han stod vid en korvkiosk, MED SIN BRUD! Hon var fett alldaglig och tog senap på sin korv. De kramades och lutade hakorna på varandras axlar. (jag vet, hittills kanske det inte är det mest traumatiska du läst.. och jag är ledsen men historian tog slut där och det kanske du kan förlåta mig för någon dag, men jag tyckte det var traumatiskt)
Mest regelbundna idag var att jag stötte på människor jag kände med jämna mellanrum, hela dagen. ALLA var ute. Tror jag såg totalt 20 pers jag känner. Najs.
Mest värda idag var nog sandwich-glassen jag förtärde någon gång vid två/tre-tiden. Ack. Förtärde många bra saker idag.

Nu ska jag duscha av mig stadsdammet, sen går jag och lägger mig och vaknar fett utvilad imorgon.

Bilder kommer imorgon.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar