2011-04-14

Urklassande

Min kusin sa det här helt självmant idag, efter att hon under vår promenad hem från skolan berättat hur larvigt hon tycker det är med smink på tjejer och att det bara ger finnar:

"Men alltså, tänk om inte smink fanns. Då skulle det kosta minst en halv miljon mindre för hela världen, och då skulle man kunna lägga massa pengar på annat. Jag kunna få mycket mer i veckopeng." - Clara, 7 år, smartare än de flesta kvinnor världen över, har talat.



Jag körde det första gympasset idag utifrån instruktionerna jag fick. Jag kan numera inte gå i trappor, eller gå över huvud taget för den delen. Förresten ville jag så gärna ladda upp ett videoklipp där jag sjunger och spelar min låt, jag försökte igår här på blogger, och en gång till idag, men det tar seriöst flera timmar och inget händer. Och just nu försöker jag ladda över det på youtube men det står att det är... 174 min kvar vilket är nästan tre timmar och jag känner att jag behöver sova nu för jag har matteprov imorgon så något videoklipp blir det nog inte. (vi snackar 550 mb så det kanske inte är så konstigt..)

Det jobbigaste idag var när jag bestämde mig för att hälla ris på golvet. Skäms gör man trots att ingen utom katten ser. Det tog tid att plocka upp och jag som inte ens kan koka ris utan att kolla på paketet VARENDA JÄVLA GÅNG kände mig lite förminskad i världen, febrilt uppborstandes minsta lilla riskorn från min mosters köksgolv.

Det bästa idag var, förrutom solen, känslan av att lämna in den färdiga uppsatsen i lärarens fack, för att sedan läsa igenom häftet inför matteprovet imorgon och inse att man kan allt man bör. Njutning på en urklassande nivå.

Dagens citat: The things that keep us apart, keep me alive. And the things that keep me alive, keep me alone. - Fink, "This is the thing"

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar