2011-06-22

Antingen köper jag en toalettborste, eller kanske en resa till London med Ryanair. Kostar typ lika mycket.

Jag hade inga hååål, say whaaat. Har alltid det annars. Narre! Firades med en glass. Vadå kontraproduktivt/allmänt skumt.

Idag var i stan hela dagen och chillade med två kufar vid namn Boris och Patrik. Mysigt att träffa Boris igen. Patrik var en skön kille som ställde konstiga påståenden bara för att man skulle fråga vad han menade, typ som "Du är ingen kvinna." Det där ville han dock inte förklara. Det gjorde inget. Vi drog runt på söder mest, käkade på 44an, drog vidare till goodstore och myrorna. Jag köpte tre 20-kronors CD-skivor. Coldplay, The Beatles (Abbey Road) och Erykah Badu. Najs! Sen drog vi till kungsträdgården och mötte upp några fler människor, varpå en trollkarl kom fram till oss och körde några tricks. Allt filmades, han ska tydligen ha ett program i sexan i höst om illusioner och allmänt sånt strunt. Han utförde ett trick på mig med skumbollar (hade en i handen och sen när jag öppnade den hade jag två lol), efter det trollade han fram mitt nya armbandsur bakom Alex öra. Jag ba WALLA givv that back you thief! Vem gör sånt.

Nu har jag chili på fingrarna för jag gjorde thaigryta till middag. Det gör ont när man pillar sig i ögat. Tänkte sluta med det, eventuellt tvätta händerna. Imorgon börjar jag jobba vid nio. Mysigt.

Tanken var att jag egentligen skulle göra mormor en tjänst och gå till Strandvägen idag för att hämta ut en toalettborste som hon ska ge till sin väninna. True story, men jag gör det på måndag istället. Den är från designern Carl Malmsten, och eftersom mormors väninna har inspirerat henne inom modern design så tänkte mormor på sin väninna när hon såg denna toalettborste, som är värd 435 kronor.

"Ja, och den håller hela livet!"
"Annars då, mormor?"

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar