2011-06-14

Nu

Har haft en väldigt bra dag. Började med att vara harmonisk genom att sätta mig i soffan med DN och dricka te till ljudet av Nina Simones stämma, kompad av orkester och kör. Fortsatte sedan dagen med att möta upp Minna på stan och fika med henne på Blå Lotus, där vi lyckades komma en någorlunda bra bit bort från studentflaksöversvämmade Folkungagatan. Jisses alltså. Efter det var jag på studentmottagning hos Mickan. Mycket fin dag, minus för vädret som var lika grå som en kedjerökande miljonprogramsmormor.

Det är kul att vara i stan och träffa lite folk. Det har en bra inverkan på mig. Jag får störa mig på folk. Det är alltid skönt. Just idag störde jag mig hemskt på fasonerna folk har för sig när de tänker. De mimar, flinar, fnissar, hummar. Speciellt det klassiska spontana fnittret som följs av en titt upp i taket (vilket är obegripligt för mig, vad vill man med taket i tunnelbanan?) är något jag har kommit att ogilla starkt. Man tänker i huvudet.
En annan observation jag gjort är att många av det kvinnliga könet har klippt håret kort. Det är skönt att se. Får mig att villa stryka alla på det mjuka stället bakom öronen.

I sommar ska jag skriva musik. I höst ska jag spela den med mitt band och spela in den. Vi ska ha en myspace och det kommer bli fantastiskt. I sommar ska jag även ägna tid åt att arra nya a cappella-låtar. Jag ska börja redan nu.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar