2011-06-12

Hästar som äter mango

Jag såg ett 40-årigt par i Slussen idag, killetjej. De hade jättebråttom till bussen men de valde ändå att springa hand i hand. Det var det fulaste jag sett, otroligt ansträngande fast målmedvetet. Sen tänkte jag att jag kanske börjar bli en liten bitterfitta ändå. Tror jag blev arg egentligen för att dom hade fula ryggsäckar.

Ibland börjar man ju bara tänka på hur frukter, grönsaker och träd tänkte när de klurade ut hur de skulle föröka sig. Jag menar, ta en mango. Vi käkar köttet men kärnan skiter vi fullständigt i. Vi kan ju inte äta upp den och bajsa ut den i skogen. Skogen här har ju inte ens ett bra mangoklimat. Vi förstör kretsloppet helt skoningslöst! Egentligen ska elefanter äta mango. Eller kanske hästar. Eller giraffer. Eller apor. Dom slänger väl iväg kärnan när de ätit upp frukten. Slutsatsen man kan dra av det här är väl att Marabou med mangosmak är ett obcent påfund.

Ah sommar. Mums.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar