2011-06-26

Glädjas

Sitter och kollar på This Is It på tevätre. Har inte sett den förut. Shit vad han håller på, vilken artist. Hoppas han får vila nu.

Tänkt en del på det här med folk som är så lika varandra att man blir trött. Alla brudar som bara ser likadana ut, alla Vittra-brudar med pärlörhängen, blonderat hår i tofs, jeans och svarta boots. Med väskan i armvecket. Eller snubbarna med beigea chinos, randiga tröjor, sneakers och iPod-hörlurarna slappt hängande runt halsen, med ena luren i örat som gömmer sig bakom en blond lock kanske.

Kanske gör det att man ser olikheterna bättre? Om alla ser likadana ut är det lättare att märka ansiktsdragen, kroppsbyggnad, hållning och fingrar. Man måste anstränga sig lite mer för att se skillnaden på er. För min del orkar jag inte ägna er uppmärksamheten att skilja er åt. Jag dömer er bara, och lägger er i ett fack, för det är det andra alternativet och det kan också hända. Så; yeah.


Idag fick homosexuella i New York rätten att gifta sig. Den sjätte staten i USA som tillåter det. Det gör mig förbannad men jag tänkte ändå vara glad åt det här nu.



/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar