2011-06-20

Tummen mitt i vägen

Var hos Kattis ute på Dalarö med Moa Druggish och sov över igår till idag. Vi gjorde såna där tjejgrejer, som att borsta tänderna tillsammans, samtidigt som vi sjöng på Waka Waka. Det är en bra låt att nynna på när man borstar tänderna, kräver inga speciella textkunskaper direkt. Vi inspirerade varandra med våra låtar och texter, utbytte kreativitet, de skrev i min "Mina Vänner"-bok, jag var en kärring och somnade först ute i det lilla huset, som mest består av fönster med utsikt över vattnet, medan Moa och Kattis fortsatte tala. Vi lagade även god mat. Regnet var blott en skön ljudeffekt när det smattrade mot takfönstret medan vi såg på någon töntig film om en gourmetkock. Vad är grejen med att killar alltid ska avbryta tjejer när de pratar i filmer med att sätta ett pekfinger på tjejens läppar, langa ett gulligt leende och sedan kyssa dem? "Nu är du så där söt när du pratar om en massa skit jag inte bryr mig om håll käften och kyss mig." Skulle bli så FITTFÖRBANNAD så halva Eurasien skulle höra mitt ljusa vrål, för kvinnor pratar i ljusare tonläge när de blir upprörda, gammal försvarsgrej.

In till stan fick vi sen lift, eftersom Kattis mindes fel (bussen gick inte 12.24, men den gick 11.24 och 13.24. Kattis trodde att den inte gick 11.24. Morrrrrr, SL ÄR KEFFA). Kvinnan som vi fick lift av körde en SUV och bodde på Östermalm. Hennes äldsta gick NV på VRG i Djursholm lol. Hon var tydligen forskare, i neurobiologi och nu hade hon ett eget ställe där hon praktiserade med kinesisk medicin. Jag trodde alla forskare hade skägg men hon var smal, hade höga kindben och var allmänt vacker. Hon var fantastisk som skjutsade oss hela vägen in till stan och vi delade ju hennes koldioxidutsläpp med henne så det var ju winwin för alla.

Nu ska jag tydligen ut och springa. Det känns som att alla är så himla hurtiga och jag måste tvinga mig själv till att röra på mig hela tiden. Är jag den enda som är lat? Om jag fick bestämma skulle jag skita i det här, men det har jag gjort i typ tre veckor och ni kanske njuter av att höra om min kulmage, ni vet den som inte blir mindre?

Dagens ord:
Tjuktjer. En folkgrupp i nordöstra Sibirien. Hade ingen aning om dem förrän idag.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar