2012-10-31

Lovet går lite för fort tycker jag

Försöker samla kraft till att gå ner och sätta på en tvätt och sedan ta mig ut på en kort löprunda. Första på en månad tror jag det är. Saknar verkligen att springa, man tar ut sig på ett helt annat sätt och det känns som att lungorna renas. Synd bara att det är så tråkigt att springa på Birka, man springer bara samma väg hela tiden. Upp och ner för åsen liksom, hej och hå.

Ikväll ska jag på middag hos MoaLee (MOWLIIIIIIIIII!!), efter det ska jag socialdansa lindy med Amanda. Lär spåra, har typ glömt det mesta efter min nybörjarkurs. Fast jag taggar ändåå! Imorgon ska jag gå på centralbadet. Har ett presentkort att lösa in från studenten. Ska bli extremt skönt. Förrutom en hel del olika bad ingår ett mål mat och gym. Gå upp tidigt, äta frulle, dra dit, gymma, simma, relaxa, äta lunch, dra. Ska kötta allt. Förrutom att äta kött. Kött är äckligt.

Har fortfarande mycket att göra här. Måste bli klar med mammas present, fixa mitt iTunesbibliotek och lite såna roliga saker. Måste planera lite mer.

FAST HUR SKA JAG KUNNA GÖRA DET HALLÅ.

Hur?

När jag om natten får sitta i ett tonårspojkrum där det hänger en lite för trång, svart kavaj, där det ligger en bok om Berlins streetart vid sängen, där det på byrån står tomma ölflaskor som han tyckte om och ville spara, där det finns en trappa upp till ett loft där takfönstret går att öppna så man kan kika ut över takåsarna på söder och tro att man är i Paris en stjärnklar natt när jag i själva verket sitter bredvid honom i Stockholm. Och han som sitter där pussar mig i nacken och suckar att han tycker om mig. Vi håller varandra vakna lite för länge och ger efter för varje ömhetsvåg. På morgonen, när vi lyckats komma upp ur sängen och bort från evighetsklappande händer, dukar han upp den godaste frukosten med vanlijte, avocado och rågbröd, och vi pratar om hur kul det ska bli när vi bråkar med varandra första gången.

Jag vet att han vill vara med mig. Det kan jag planera för. 

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar