2012-07-12

Honey, I'm home!

Hääääjjjj. Nu är jag hemma och stentrött. Jag kom hem igår. Fatta att det tog mig sex timmar att åka från hotellet i Aten till att kliva in genom dörren här hemma? Och då hade vi ändå dötid på flygplatsen. Det är helt sjukt. Som att bila härifrån till västkusten. När jag kom hem tvättade jag alla mina kläder, drog och handlade med pappa, lagade thaimiddag och drog sen ut för att bärsa med Alva och Linnéa (gotta see my girls cuz i miss em) vilket var fett, blev jättefull på 3 öl vilket man kan förstå. Idag har jag varit på intervju för att eventuellt vara med i en teateruppsättning i slutet av augusti, och det hela är ännu så pass flytande att jag inte direkt kan uttala mig mer om det. Sedan åkte jag hem, kutade och efter det var det dags att fika med Stephanie och Linn. Vi gick i samma klass i Belgien och det visade sig att Frida som också gick i samma klass var i stan och joinade vår fika! Nu ska hon sova hos mig på måndag också, vilket kommer bli döfett. Vi var bästisar när vi var typ 10 och jag tycker fortfarande så himla mycket om henne. Linn och Steph också såklart, vi var verkligen ett tight brudgäng. Linn bor i Turkiet nu och Stephanie och Frida bor ännu i Belgien.

Efter att vi fikat och snackat ikapp så var vi tvugna att skiljas åt, jag gick och åt picnic med Boris i Kungsträdgården. Han ska förmodligen åka till Chile i höst. Det skulle göra Sverige till ett tråkigare land.

Idag har jag även blivit headhuntad på stan av en modellagentur. Jag gav dem min mail men jag vet inte alls hur jag ska ställa mig till det. Det är något som jag fått höra mycket på senaste, att jag borde bli modell, men måste det vara så att bara för att man är lång och smalare så ska man vara modell? Som om det vore waist på normsamhällsanpassat utseende om man inte var modell. Jag stod där i TC och väntade på brudarna när den där tjejen kommer fram till mig, ger mig sitt kort och förklarar var hon kommer ifrån och säger att jag ser bra ut. Jag är brun, har på mig mina tightaste jeans och hade dessutom röda läppar. Hon skulle sätt mig tidigare idag, när jag släpade mig runt på Gärdet i joggingmundering. Jag vet inte om jag skulle vilja modella, jag tycker att det är en fruktansvärt underlig, snedvriden och såklart utseendefixerad branch. Anledningen till att jag gav henne min mail ändå är att jag är en upplevelsekåt och nyfiken människa som går lite efter livsfilosofin som säger att man ska utnyttja livet till fullo och tacka ja till allt man får chans att göra i största möjliga mån. Dessutom är jag arbetslös och soon to be pank. Det blir nog inget av det ändå.

Till sist vill jag berätta att jag kommit in på de franskakurser jag sökt om att läsa på SU. Har inte tackat ja än. Känns lite för stort för att inte fundera igenom det. Tänk att jag bara sökte på måfå och kom in. Tänk vad många kurser det finns som man vill läsa också. Händelserik dag är lika med trött Ingrid. Grekland då, kanske ni undrar? Vi tar det imorgon, då jag tänker ladda in bilder i datorn. Ska göra en scrapbook av resan och ge till mor som 50-års present så jag ska börja sortera bilderna nu och styra upp skiiteeeen. Det är kul att vara hemma igen!

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar