2012-07-30

So long Dragsmarks Berg


Sitter just nu i bilen med macen i knät och har internet alltså. Det går framåt för mig. Upptäckte alltså för ett par dagar sedan att man kan dela internetuppkoppling med iPhone (mammas). Det är ju väldigt bra om man har ett förmånligt abonnemang som ger billig internetåtkomst. Vi är väl hemma om en timme, äntrade just Stockholms län. Jag har under resans gång sysselsatt mig med tankebanor som gått från förväntansfulla till besvikna till bittra till likgiltiga till nöjda, sett på halva Eternal Sunshine of the Spotless Mind och därmed tänkt en del på Sonia eftersom det är hennes favoritfilm. Hon är i Armenien nu, i Yerevan. Saknar henne massor, är glad för hennes skull att hon får vara i Armenien och sola lite och sen får komma hem och slippa vänta så mycket mer på det hon väntat på så länge nu. Sen har jag klappat på min hund lite, som sitter här bredvid. Just nu är hans nos upptryckt i mitt lår vilket gör att det är ömsom varmt ömsom kallt där i takt med hans andetag. Under de fem timmar som gått har jag ätit yoghurt med hallon, ett tuggummi, en ruta mörk choklad, en mellan pommes frites med ketchup och fick därmed i mig en femtedel av mitt dagliga kaloribehov och till sist nu en vägkrogs-falafel i bröd med en burk cola till.

Under dagarna som gått hos mormor på landet har jag haft svårt att somna och somnat vid ett - halv två varje natt, ätit kokt ägg varje morgon och efterrätt varje kväll (en av dem var vaniljglass med bär och kolasås och fick mig att utbrista "livet skulle vara mycket lättare om man var konstant inlindad i mormors kolasås"), skrivit ned på att göra-lista vad jag ska göra och ta tag i nu när jag kommer hem, varit avundsjuk på Clara som kan hjula och stå på händerna (när jag var liten var jag den osmidiga och runda som kunde rulla), kollat lite på OS, utforskat min nya fantastiska, rosa Nokia-mobil som är kusin Ellens gamla och därmed upptäckt Sudoku, gått massor av promenader och joggat lite. Bland annat, osv. Inte varit på datorn i alla fall.

Nu ska jag ut med kompisar för vi rullar in i Stockholm nu. Vi hörs imorgon.

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar