2011-10-31

Ebba in da haaaaooosss

Tjatja bloggen. Dag för planen, plan för dagen:
  • Åka till Nacka Forum och shoppa med käraste Ebba kusin
  • Åka till Drottninggatan och shoppa med finaste Ebba kusin
  • Hyra film och bok på vägen hem i Orminge C, yao
  • Äta tacos (!!!!!!!! viktigaste punkten)
  • Yoga på friskis 20.00
  • Filmkväll med Ebba kusin
Jag behöver köpa mössa, vinterskor och vit/svartsmink till utklädnad. Jä. Jag ska även på hemligt uppdrag idaaag. Kanske inte så hemligt, men jag har en plan i alla fall. Är ute i sjukt god tid...

______________


Jag måste bara få äckla av mig lite. Jag avskyr energidrycker så in i helvete. Om man googlar ordet energidryck i min blogg så hittar man det i ett inlägg (utöver det här) där jag klankar ner på irländare som förtär denna förfärliga dryck. Jag förstår verkligen_inte_hur man kan hälla i sig sådan skit. Det är liksom bara socker och koffein och färgämnen och konserveringsmedel och estrar. Jag trodde bara det var tonåringar som körde redbull och vodka men sen jag började arbeta i mataffärskassa inser jag att det fanimej är 30-40 åringar med barn som konsumerar det som fan. En annan grej som jag märkt är att de som handlar energidrycker oftast ser bleka och trötta ut, samt har tendens till lite övervikt. I give you proof, det är bajs, bröder. Om man dricker en energidryck förstör man sig själv inifrån. Kroppen klarar inte av att hantera den enorma socker/koffein-bomben man häller ner i magen. En blir pigg i en halvtimma (mest på grund av placeboeffekten) och sen dör blodsockret. Om det inte vore för allt surhetsreglerande medel skulle man spy upp allt med en gång.

Jag ber er - sluta drick energidrycker. Drick hellre kaffe, det har i alla fall lite antioxidanter om man har tur.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar