2011-10-18

Gråt inte över spillda piruetter


Jag kanske inte släpper in er fullt ut, men nu ska ni få veta allt som pågår i mitt huvud just nu. Jag har inte bloggat på ett tag och att använda kvällspromenaderna med Harpo som en liten gråtstund för mig själv och alla mina bekymmer känns bara introvert och inte alls konstruktivt. Ta en liten tur genom min ångestlista:
  • Träning - Vart tog den vägen? Just nu har jag jävligt ont i halsen tack vare den halvhjärtade springturen igår, på grund av att jag hade helt okej ont i halsen då, vilket betyder att jag inte kommer träna på ett bra tag till men jag kan likväl gå i skolan! Såklart!
  • Plugg - Psykologianalys, Sv C-kåseri – Var ska jag börja? Varför ska jag behöva skriva uppsatser på höstlovet?
  • Anteckningsbok – Var är den? Hur ska jag kunna skriva uppsatsen om jag inte har anteckningarna om allt vi gått igenom?
  • Säga upp sig från jobb – Hur? Jag måste, jag kan inte fortsätta stressa som jag gör, har min läkare sagt. Jag vet inte hur man säger upp sig, jag gillar ju min chef till och med.
  • Projektarbete – Hur ska vi få tag på tillräckligt mycket pengar för att finansiera galan?
  • Acne – Varför blir det inte bättre? Mamma säger att om man börjar ta hand om sin hy så kommer allt smuts upp till ytan till en början. Så först kan det bli sämre, sen - bättre. Jag känner mig dock så groteskt äcklig att jag inte står ut med den här skiten.
  • Piruetter – Jag kan inte, hur mycket jag än försöker, och jag missade förra danslektionen på grund av introduktionskursen i körkort så nu ligger jag förmodligen ännu mer än de andra som sist jag var där gjorde två piruetter på raken. 
  • Paris – Vad ska vi göra där egentligen? Min största skräck är att vi ska åka hem igen på måndag och att jag kommer att inse att jag inte gjort någonting kul, eller besökt något fantastiskt.
  • Beyoncé - Varför kan jag inte bara vara Beyoncé?
Det som gick bra idag var sång-masterclassen. Jag sjöng röven av mig och det gick bra och jag blev överlycklig där en stund av att höra all bra feedback från de andra i rummet. Jag ville inte gå därifrån.


/inkzor

2 kommentarer:

  1. Ink! Jag kan lära dig att snurra som en riktig ballerina. Piruetter är min grej. Eller det var min grej, men en sådandär grej sitter i ryggmärgen när man väl lärt sig ordentligt.

    Och jobbet, mitt tips är att säga som det är till chefen. Du går tredje året och det är rätt mycket just nu. Säg att du behöver ett uppehåll. Att du behöver ta det lugnt och undvika stressen det innebär att sköta ett jobb. Gå dit och prata IRL, det tror jag är bäst.

    Och Paris ja, Place des Vosges! Ett av de äldsta kvarteren i Paris. Rätt mycket historia och så.

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  2. Sara - du är en ängel! Jag kommer förbi efter Paris och ber om lite undervisning i piruetter. Och jobbet går jag till imorgon och gör som du sa! Place des Vosges verkar underbart, dit ska jag gå!!
    Kram på dig med!

    SvaraRadera