2011-10-10

Matilda fyller år!

Hennes nuvarande profilepic på FB. STÖRT SNYGG BRUD!
Min superbror/bästavän/fluffboll/dramaqueen Matilda fyller 18 år idag. Hon är en underbar person med många goda egenskaper som jag beundrar. Hon är en okonstlad vän, med henne kan jag kolla på Friends och äta ostbågar en hel kväll, men det gör henne inte ocharmig för det för visst sitter hon där med ostbågarna på en papptallrik och äter dem med gaffel för att inte bli kladdig om fingrarna. Hon har en sjukt grym röst och kan skriva otroligt vackra och häftiga låtar. Hon är också en av de mest lojala personer jag känner, och trots att vi har bråkat på riktigt ett par gånger så har det alltid varit så att vi ska bli vänner igen. Hon är en "dramaqueen" som uttrycker sina känslor för personer som hon har svårt för, och i situationer där hon inte känner sig respekterad. För även om hon ibland startar konflikter på det sättet så är hon mån om att lösa dem så att det blir ännu bättre sen. Sådana människor borde det finnas fler av.

De egenskaper jag beundrar mindre hos henne är att hon är en sucker för iPod touch-appar, som det är i hennes fall. Hon kan sitta med Camwow i timmar och ta knasiga bilder på sig själv och skratta högre för varje ny bild hon tar. Hon röker också och tvingar alltid med mig ut på balkongen hemma hos sig, även när det är vinter. Men hon får mig att skratta lika mycket åt de där jävla bilderna varje gång och det är på balkongen vi haft många fina samtal med Sofiakyrkan lysandes över ett snötäckt söder. Det gör bara att jag älskar henne lite mer. Just nu är hon ute och dricker sin första lagliga öl och trots att jag hatar att hon lämnar mig ensam med 17-års stämpeln så hoppas jag att hon har en fett bra kväll för det är hon värd!

Dagens Matilda-ord: A-gooshigooshi (när hon gosar med folks hår/kinder)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar