2011-10-12

Frostig lyktstolpe

Ehrooolig den bild! Har känt mig som människan idag.
 Nu har jag varit vaken i 17 timmar and it's starting to get on my nerves så att säga. Jag som inte ens ville gå upp ur sängen. Så jag drack te vid tio, vilket jag aldrig brukar göra, men för att orka med en nutida konst-lektion en sådan dag kan jag gå till extrema längder. Sedan var det äcklig lunch, så jag bailade till Sickla med Linnéa en stund. Insåg vad mycket saker man kan spendera pengar på. Efter det hade Linnéa lektion så jag satte mig i solen utanför Ica Kvantum, i brist på andra romantiska idéer och med lite tvivel på om solen skulle följa med om jag flyttade på mig. Där satt jag och läste lite Breaking Dawn, och även om jag måste sett ut som en kutryggig, kisande mupp (quasimodo?) så njöt jag väl lite.

Dagen slutade dock med jobb och jag måste säga att det får mig att avsky mig själv på så många sätt att det vore sunt att sluta. Jag jobbar inte tillräckligt, jag skulle kunna lära mig mer på jobbet, jag klagar för mycket inombords, det inskränker min frihet (till exempel att åka till Paris, ser inte bra ut just nu), jag har börjat behöva pengarna vilket gör att jag känner mig ytlig, etcetera. Ibland vill en helt enkelt be dem slicka på en frostig lyktstolpe.



Imorgon blir det det här:
Fast med lite längre lugg och inte lika tjockt och lockigt.
Sen ska jag fika med mormor. Hon har utlovat några saker till mig från sin garderob och även om det låter jättefint så saknar jag min mormor mer än hennes garderob. Efter det, ännu mer, så ska jag klockan 17 gå på introduktionsutbildning på Slussens trafikskola, så att jag kan få börja övningsköra. Sen får vi se var kvällen bär mig. Jag är nämligen ledig imorgon.



Dagens ord: Eskapism


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar