2012-08-01

Inte förrän på fredag!!111

Så vad var det som hände igår egentligen? Jag vaknade vid åtta av att jag var löjligt varm, ställde mig upp och uppfattade det som att jag steg upp i en värld som bestod av sprängande huvudvärkstryck och akut illamående. Det resulterade i huvudet i toaletten och sen åter till sängs, för att en och en halv timme senare vakna och stiga upp i samma jävla värld. Tre timmar senare, som bestått av kallsvett, illamående, ynkliga ljud och extremt fokus på trädet utanför balkongen som vajade skönt i vinden för att inte tänka på något som hade med mat att göra och därmed undvika kväljningar, kunde jag äta en rostad baguetteskiva med smör på. Man kan konstatera att jag drabbats av min första rejäla bakfylla. Den berodde på 4 snabba stor stark-glas i kombination med ett födointag som till största delen bestått av yoghurt under dagen, samt brist på vattenintag under dagen och kvällen. Jag brukar annars kunna dricka 4 öl, kände mig inte så galet crazyfull under kvällen utan hade en helt normal fylla men en förhoppningsvis onormal dagen-efter.

Jag drog ut på stan vid fyra den eftermiddagen, kändes som om lägenheten kvävde mig, och träffade Sofia och Alva. Vi skulle hjälpa Sofia att hitta sommarkläder som hon kunde ha på hennes Kroatienresa som hon snart åker på. Alva och jag hittade också kläder. Jag köpte en babyblå t-shirt, en mörkblå t-shirt klänning och en vit, genomskinlig och veckad topp med krage. Allt från Monki, inget på rean. Nu har jag slängt ut 10 plagg för att kompensera mitt nya inköp. Jag var seg som en EPA-traktor i rusningstrafik men with a little help from my friend (och lite naturgodis, köpte det för första gången och förstår nu varför det är så jävla dyrt då jag fann det var värt pengarna till 110%).  Alva och jag avslutade kvällen med att åka ut till Åkersberga. Där fick vi glutenfri pizza, vatten och örtté av en halvbakis Linnéa och lyckan var gjord när vi satte oss och såg på Big Bang Theory efter maten. Vi åkte hem halvsovandes på Rosis och med mat i magen och nya kläder i väskorna (vi fick även lite kläder av Linnéa som rensat ut sin garderob. Extremt najs.)

Det var min bakisdag. Idag har jag fortfarande lite ont i huvudet men skäms inte lika mycket. Har ätit långlunch med Moa på Vurma i Vasastan och insett att jag vill hänga där och med Moa mera. Sedan gick jag runt och försökte få kontakt med butikscheferna jag lämnat CV till men det gick inget vidare. Nu ska jag äta nachotallrik. Visste ni att påsen med nachochips jag nyss köpte innehåller 1000 kcal? Ska dock bara äta typ en fjärdedel. Tur det. Livet fortsätter på medelvolym. Imorgon ska jag ta nya tag: städa, springa, söka jobb. Super (inte alkohol dock, inte på ett bra tag).

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar