2011-09-23

ANSIKTSBURK

Ikväll åt jag middag på Hermans med fantastiska Sigrid som jag fick träffa igen! När jag är på Hermans brukar det alltid sluta med att jag sitter och har en liten privat hoummus-fest för mig och min tallrik, vilket aldrig är fel. De vet verkligen hur man upphöjer vegetariska smaker till skyarna. Sedan gick vi till fåtöljen för att få i oss någon sorts efterrätt, som blev varm choklad för oss båda. Smakade ovant och höstigt, men jättegott såklart. Avbröts lite i mitt drickande av att Oskar Linnros gick förbi utanför fönstret. Jag stirrade på honom, han stirrade tillbaks (en sån där skön när man vrider huvudet för att kunna ha personen inom synhåll så länge man kan). Sen var min choklad slut och jag tvingades åka hem till min hund som behövde använda naturen. Och nu är jag så trött att jag precis särskrev.

Dagens hat-objekt: Hudvårdsprodukter. Jag måste förnya hela min hudvårdsserie och detta är mycket mödosamt, komplicerat och rörigt. Vad ska man ha? Just nu verkar det som att det är en bra rengöring som löddrar, inte innehåller alkohol, samt motverkar finnar PLUS en bra fuktkräm som inte innehåller massa olja/fett, så att huden inte producerar för mycket talg för att den är torr, man får nämligen finnar då talgen sedan täpper igen porerna. MEN SEN ska man ju även såklart ha ansiktspeeling och ansiktsmask för att använda då och då, samt någon slags radioaktiv finnkräm som dödar de där sjuka finnarna man kan få ibland.

ALLTSÅ FÖRSTÅR NI HUR JOBBIGT DET HÄR ÄR JAG TYP FÖRSTÖR MINA VÄNSKAPSRELATIONER GENOM ATT PRATA OM DET HÄR KONSTANT!!! Har ni några bra tips på såna här produkter för ansiktet?

/inkzor

1 kommentar:

  1. tvätta ansiktet med tvål (finns jättebra ansiktstvål på apoteket om du är känslig i din hud) och ljummet vatten, "skrubba" ansiktet med en handduk, fukta sen ansiktet med iskallt vatten för att stänga porerna. och om du sedan vill ha något återfuktande, ta åhlens "OLIV"-återfuktande. lätt som en pannkaka. billigt och så fastnar du inte i nån ond cirkel där du inte kan gå utan supermegaprodukter i en vecka utan att bli pizzafejs. produkterna räcker jävligt länge också. /kram från acnemoalee (sant. hade acne typ överallt och provade allt. 14 år. tvål/ansiktstvål, vatten och handduk är bäst.). PUSS

    SvaraRadera