2011-09-11

Trumdulesmuldumrumelnubbluvffshuumumum (spindelljud)

Det blev helgalet igår. Massa skrik, action, tårar och skratt. Så himla kul och galen kväll. Tack mig själv, spindeln och Mia Skäringer. Utan er hade det inte gått!!

Spindeln satt på väggen när jag kom hem från jobbet, vid kvart över nio. Jag petade ner den på marken med hjälp av pappas paraply, samtidigt som jag skrek. Min geniala plan var att sätta ett glas på den när den väl kommit ner. Där skulle den kvävas till döds. Spindeln hade en annan plan och sprang in under frysen. Då började jag gråta, tanken på att den skulle vara där för evigt blev för mycket. Så jag tog paraplyet och bankade det i golvet framför frysen för jag tänkte att det kanske skulle fösa ut den. Det gjorde det. Så jag fick panik och skrek för att den sprang omkring på golvet. När spindlar springer omkring kan jag höra hur benen smattrar i huvudet på mig. Det är ett slemmigt och okontrollerat ljud. Sen tog jag chansen och tryckte glaset på den. Glaset stod sedan där framför kylskåpet hela kvällen och jag var noga med att inte välta det när jag gick ned för att värma min broccoli och paprika-paj och sedan gick upp igen för att fortsätta se på Mia Skäringers show på SVT 1. Den var bra. Diggade hennes mage. Grät när hon sjöng.

Just nu rage:ar jag för att min telefons touchscreen har laggat ihop. (Man kanske inte ska ligga på den när man sover, Ingrid? Hm?) Det går inte att trycka på någonting och när jag väl försöker får jag trycka flera gånger och hårt, varpå den går in på någon annan funktion som jag inte tryckt på. Min framtid känns osäker. Jag har dock säkerhetskopierat allt från telefonen och kontakterna likaså, så ni behöver inte vara rädda för ett träligt facebook-event med en klämkäck titel som "Har tappat mitt nummer, kan jag få ditt? ;)"

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar