2012-06-17

I onsdags

De senaste fyra dagarna har det hänt jättemycket, ni vet, 18 år och student på samma vecka. Jag börjar med att skriva om min födelsedag som var i onsdags.

Jag blev väckt med skönsång och tårta av föräldrarna. Jag fick gåvor, bland annat den här fina macapären som jag skriver på nu. Hajjar ni - MACAPÄR!?!?! EN FAKKING MACBOOK. Det var galet. Satt mest och klappade på den, vågade inte öppna paketet förrän i torsdags. Jag fick också joggingskor, ett nattlinne och mamma överlät ett pärlhalsband som gått i arv sen hennes farmor. Hade det på studenten sen, otroligt fint. Sen fick jag dra mig till skolan för jag hade min sista lektion - ett avslutningsmöte med Live Night-kursen. När jag klev in i aulan där förvånansvärt många av treorna faktiskt satt trots att det var en ganska oviktig lektion så började alla sjunga. Blev otroligt generad och jätteglad. Sen tömde jag mitt skåp, lämnade in min tag och nyckel till repan och drog mig hemåt för att förbereda festligheterna. Jag, mamma och hennes vän Lotta lagade mat till både student och min födelsedag.

När klockan slog fem behövde jag vila, så jag gjorde det. Det var tur att Amanda kom vid sju för jag hade varken gjort mig i ordning eller fixat de sista grejerna då och jag hade sagt att folk kunde komma vid åtta. Det gick bra. Amanda skar gurka och jag duschade. Amanda skar gurka som en king. Sen hade jag fest. Jag blev ganska full (jag kan skriva sånt nu för jag är 18 och jag får dricka wooo) men jag blev det på ett bra sätt så jag var asglad, nästan lite löjligt. Jag fick jättemycket presenter, bara fina presenter (te, läppstift, tårta, anteckningsbok, och jag blev så himla glad för jag förväntade mig verkligen ingenting. Många hamnade i extas för att jag bjöd på dipp (TRE DIPPSKÅLAR!?!?!?!? VAAAA??). MoaLee gjorde ett sugmärke på min hals och det tyckte vi var skitkul i en halv minut, sen kom jag på hela studentgrejen och fick lite panik men sen blev det mest kul igen. Folk satt på balkongerna och blåste såpbubblor eller spelade gitarr, vi åt tårtbuffé (vi tände ljus och folk sjöng och jag fick blåsa och herregud vad firad jag kände mig) och berättade hemlisar om vilka vi varit kära i. Inga grannar klagade och jag gick och la mig med Linnéa i min säng efter en väldigt lyckad kväll.

Vill passa på att tacka alla som fick mig att känna mig löjligt oförskämt firad. Ni anar inte hur lycklig jag blev av det hela. Alla borde få bli så firade att det känns som att gå på moln en hel dag.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar