2012-06-11

Ni har väl inte glömt

Idag har jag haft en brudig dag. Jag började med att boka studio (har nog inget med brudar att göra), sedan klippte jag mig (lite brudigt att bry sig om sitt hår), efter det gick jag på ansiktsbehandling (väldigt brudigt) och avslutade med att ta livmoderhalscanservaccinets andra dos (mer brud än så blir det väl inte). Om killar skulle ta det där vaccinet skulle de gråta, det gjorde väldigt ont idag, det går ju dock över efter några minuter. Ansiktsbehandlingen gick väl också bra. Deras grej är väl att få en att känna sig som världens sämsta människa eftersom man inte använder det märke som de rekommenderar, så jag antar att det är okej att jag kände mig som en värdelös slempölidiot som inte rengör på rätt sätt och som använder produkter från olika märken samtidigt (ja herregud, det är så illa). Jag har tydligen otroligt torr hy (tell me something I don't know, I dare you). Efter att ha hört hennes utläggning är jag förvånad över att folk inte skriker av fasa när jag går förbi dem på gatan. Eftersom de torra hudcellerna bildar ett lager på min hud täpper det igen så att talgen inte kan komma ut och därför får jag finnar. Jag får alltså finnar för att jag har torr hy. Inget kan man fan göra bra här i livet.  

Imorgon ska jag gå på 5 mottagningar (många nära vänner går på Södra typ), så just nu sitter jag och försöker göra upp en tids- och reseplan. Det är lite småjobbigt att de är på olika ställen runtom Stockholm. Lilla Essingen, Högdalen och Ingarö är ett fint axplock av extremiteter.. Det är en utmaning, men med öppet sinne ska det gå! Efter att jag är klar med det ska jag nog skriva ett tal. Även om jag har gått ut skolan lyckas jag få på mig arbetsuppgifter jag inte ens behöver göra. Framtiden ser ljus ut.

Jag fyller år i övermorgon (tänkte om någon hade glömt).

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar