2012-06-23

Midsommar och Grekland

Igår var det midsommarafton. Då åkte pappa, Harpo, mamma och jag ut till Gällnö för att fira hos mors vänner Kristian och Anki. Önskar att jag hade tagit bilder på hur vi dansade kring midsommarstången på en äng invid fruktträd och hav med mängder av solkrans- och sommarklädda svenskar med sommarnykärlek i blicken. Efter att ha varit där på lunch och dans åkte jag tillbaka in mot stan och åkte hem till Alva för att äta mer mat och ha mer kul i hennes trädgård runt ett bord tillsammans med 10 vänner.
Imorgon åker jag till Grekland och kommer tillbaka till Sverige den 11e juni. I Aten är det just nu 35 grader och finanskris men ute på ön Zakynthos är det 30 grader men desto mindre finanskris. Vi ska bo på Daphne Villas och vila och sola och bada och i lite över en veckas tid, men vi är framför allt där för att fira min mors 50-års dag på lördag den 30e juni. Då blir det fest. Sedan åker vi vidare för att båtluffa bland kykladerna, en ö-grupp sydöst om Aten. Vi kommer åka runt kring Naxos. Därför packar vi i ryggsäck. Min tar 60 liter och ligger full- och färdigpackad som en klubbad säl här bredvid mig på min säng. Flyget går 06.20, upp vid 4.00 imorgon. Nu ska jag fixa naglarna och hänga med Sara innan jag ska sova. Nu blire bloggtorka utöver det vanliga.. Haha. Inte omöjligt att jag hör av mig. Ska bli så skönt att dra från svensk skitsommar. Puss på er!

/inkzor

2 kommentarer:

  1. Gällnö har vi också varit på! Sååååå fint! Ha nu en underbar resa! Kram!

    SvaraRadera
  2. Elisabet Malmén24 juni 2012 kl. 16:21

    Vackra midsommarbilder på fina släkten! Särskilt fin bild på din far, min käre bror. Ha det helt underbart i Grekland! Där är det nog lite för varmt för mig just nu;)! Kram till er alla från Elisabet

    SvaraRadera