2012-06-04

Thy Bitter Blog

Sitter uppe igen, nu kollar jag på Live Night-konserter som ligger uppe på youtube. Det är najs alltså - internets mirakel. Dagen har varit en social parad (frukost hos mormor, lunch hemma med Hanna, häng hos Josefina, fika med Linnéa, Alva, Karl, Max och Dominique och till slut bara Linnéa, jag och Karl, sedan till sist middag hemma vid åtta) som slutade med en kraschlandning och världens sämsta cover (Europe av tre bulgariska ungdomar). Jag är trött på att vara ensam hundägare nu när mamma är bortrest och när vädret är sämre än nånsin. Jag är trött på att jag inte hittar någon bra profilbild på facebook eftersom ingen någonsin fotar mig, det finns bara fula bilder på mig på facebook. Trött på facebook, trött på att bädda sängen. Jag är trött på att det är så många just nu som det går så himla bra för i livet och som har en sommarflört men det är fan inte så för mig. Jag är trött på att behöva förlita mig på folk som är lata och som saknar den ambitionen jag har i allt jag gör, och att jag blir lika besviken på människor varje gång. Jag är trött på att vara kär (OKEJ, JA, OKEJ, JAG ERKÄNNER) i ett riktigt jävla praktarselpubertaltfanskap (ibland vill jag bara att du försvinner) som jag inte har något gemensamt med och som jag ser ner på för att han är så förbannat jävla dum i hela huvudet men som jag PÅ NÅGOT SÄTT ÄNDÅ tycker är så förbaskat charmig och snygg (HUR ÄR DET MÖJLIGT?). Jag är trött på att behöva var lite förkyld konstant. Trött på sötsug. Trött på Rytmus. Jag är trött i ganska största allmänhet och borde gå och lägga mig. Det finns inte så mycket kul. Inte ens studenten.

För helt ärligt känns studenten för sorglig, jobbig, omständlig, omtumlande och krävande för att det ens ska kunna bli lite spännande.

Det är liksom i såna här tider som jag kan få för mig att jag ska prova att röka en cigarett för första gången i mitt liv, dricka en kopp kaffe eller käka en blodig biff. Rebel rebel rebel.

Okej, på egen begäran, saker som är kul:


Jag fick 500 riksdaler av min mormor för att jag fått så bra betyg, helt spontant imorse drar hon fram plånkan. Sicken mormor man har.  
Jag har saker att göra.
Jag är ledig imorgon.
MoaLee och jag ska hänga hos mig på tisdaaaaag.
Jag ska övningssköra på onsdag (ja det är kul).
Jag fyller faktiskt år snart och då blir det fest.


Varsågod, var nöjd, käft.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar