2012-06-05

Konstruktivistens konst

Jag är otroligt missnöjd med min situation. Jag somnade väl vid två inatt och var tvungen att gå upp vid sju för att gå till skolan. Dels upptäcker jag då att jag tänkt fel, ska gå och lämna Harpo istället för att få skjuts till dagis med pappa och att jag alltså kommer att komma försent till skolan. Så jag käkar upp min macka snabbt och mår illa av mat i kombination med trötthet, och blir en kvart sen till franskan. Sista lektionen. Jag får en lapp med mitt betyg på och får gå. Jag visste redan mitt betyg. Vad är det för fasoner? Så nu sitter jag här på min sista skoldag med påsar under ögonen (och finnar i ansiktet) utan någon egentlig orsak. Påsarna kommer väl av att jag vaknade vid tolv igår. Helt okej med att stå mitt kast genom att få skev dygnsrytm till idag då antar jag. Var så jävla skönt att gå och lägga sig vid nio igen när jag kom tillbaka från att ha lämnat vovvet på dagis. Nödvändigt att få vila ut ohämmat. Kanske var lite onödigt att hänga med Jonas till tolv igår natt men det var också så jävla skönt att få träffa honom ordentligt igen och få tala med honom. Även om han är en otroligt larvig person (alltså haha bra sagt Ingrid high five) är han en väldigt bra vän och jämlike.

Så nu har jag hål till tolv då jag har rep, sen har jag min sista svenskaBlektion och sen slutar jag. Elias (min lärare) sa att vi skulle dansa till ljudet av hans tårars droppande. Får väl se till att göra något konstruktivt fram till dess. Jag kan inte göra något åt mina påsar men jag skulle kunna spela lite gitarr. Skriva ett tal jag kanske vill hålla på studentlunchen.. Äta lite lunch när det blir tid för det. Känna på mitt ansikte framför en spegel och utforska min benstruktur och försöka få en bild av hur mitt ansikte skulle se ut utan all hud och kött och nerver. Bara skallen utan skalet.





Några av de sista photobooth-bilderna jag tar i skolans datorsal.

Dagens ord: Etymologi. Man tror att det handlar om myter men egentligen handlar det om ords uppkomst.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar