2012-06-01

Att låsa in dvärgar i badrum kan också vara ett symtom på psykos

Kan inte riktigt sova. Jag vaknade 11 imorse. Det var stort. Jag slösov. Var egentligen lite vaken, somnade en halvtimme, vaknade någon minut, sov en timme till. Det är otroligt skönt att göra så. Eftersom jag vaknade så sent lär jag dock inte kunna lägga mig så tidigt ikväll. Ska ändå upp om 7 timmar. Hmmmmm.. Jag vaknade sent eftersom jag gick och la mig sent. Vi fick åka från skolan vid halv ett, då var allt färdigroddat och städat efter festivalen. Min nästa tunnelbana skulle gå vid 5 på morgonen så jag fick ta en taxi. Kan inte riktigt bussarna än. Taxichauffören undrade om han hade blivit galen eller om det var min mobil som lät när jag höll på att föra över pengar till rätt konto. Han hade alltså inte blivit galen, men det ledde honom till att berätta om hans barndomsvän som han träffat för ett par dagar sedan på Liljeholmen. Han såg tydligen ut som en sån som pantar burkar och han hade berättat att han hade fått en psykos och suttit inne på Beckomberga de två senaste åren. Chauffören hade då frågat vad som hade hänt under psykosen, varpå kompisen berättade att han hade låst in en dvärg  i sitt badrum under två veckors tid, sedan hade polisen kommit och gripit honom. Utöver alla fina kramar jag fick när jag skulle skiljas från alla mina fina vänner födda år 1993 och som därför kan dra ut på krogen, något jag inte ännu kan, så var den där anekdoten det bästa med hela kvällen.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar