2012-06-21

Min student - andra delen

Det är jobbigt när man har delat upp ett inlägg i två delar, för då måste man skriva andra delen nästa gång man bloggar och det ger lite prestationsångest. Jag har massa andra saker jag vill skriva om istället men jag måste få det här överstökat först så here we goooo.

Här är några bilder från utspringet:


Sen åkte vi flak. Det var galet för vårt flak gick sönder är vi bara hade kommit till rondellen i Sickla. Räcket gick av. Skitläskigt, samt otroligt frustrerande med tanke på hur mycket pengar vi hade betalat för att få åka flaken. Jävla lurendrejeri är vad det är. Vi fick stanna och fixa med tillfälliga band och sen åkte vi vidare in till Slussen, ut på Skeppsbron och in till Karlaplan. Det var askul att dansa och hälla öl på folk, men jag kunde inte släppa att jag tyckte att det var lite läskigt när chauffören körde ryckigt så att alla far åt olika håll, samt att räcket som gått av lades i mitten på flaket vilket gjorde att när jag ville stå i mitten så fick jag stå med ett ben på vardera sida om räcket. Det var ändå asfet musik, typiskt Rytmus att lägga till massa funk på spellistan, och när låten jag lagt till spelades blev det asgalet drag. Segertåget går hem alla gånger. Det var också roligt att skrika på turister och Östermalmsdamer. På Karlaplan blev vi såklart stoppade av polisen eftersom säkerheten var för dålig. Då passade jag på att gå av eftersom det var nära hem, kände mig rätt klar med hela grejen. Innan jag gick hem sprang jag dock ner i fontänen, vilket var kaaalllt. Skorna blev inte blötare än vad de var innan, och när jag gick så lät det som om jag gick på en tvättsvamp och jag lämnade blöta spår efter mig.

Mottagningen sen då - jag blev överfirad igen. Mamma och pappa höll båda så fina tal, maten var överdrivet god, lägenheten var fylld till bredden av nära och kära och jag fick jättefina presenter av allihopa. Det blev en väldigt lyckad mottagning vilket resulterade i en lycklig Ingrid som vandrade vidare mot slutskivan.



Sen vare förkrök på Theodoras i samband med Matchen (första ölen på en bar för min del), och till sist blev det slutskiva och jag kom hem vid halv fem efter att ha dansat sönder, skällt på klubbägaren som trotsat kontraktet och öppnat klubben för allmänheten vilket innebar gratis inträde till latinokväll trots att vi bokat och betalat 150 pix per person, tröstat sörjande och gråtande vänner, ätit de godaste pommes med bea i mitt liv på donken samt åkt nattbuss hem från Fridhemsplan i rena i blygt gryningsljus.

Och nudå? Nu har jag haft en vecka som spenderats med vänner och Ebba som stannade kvar några extra dagar innan hon åkte tillbaka till Strömstad. Jag har badat i sjö på kvällen, gått och sett Moonrise Kingdom med Sigrid, dragit ut och tagit en öl, shoppat i mängder med Ebba, promenerat runt på Östermalm samt köpt nya sandaler och en solhatt som ska användas flitigt på Grekland. Dit åker jag på söndag. Ska bli så jävla skönt att slippa den här skitsommaren.

Jag har inte skrivit någon status på Facebook om hur mycket jag kommer att sakna Rytmus. Jag sa det viktigaste till de viktigaste under studentlunchen när jag höll mitt tal, dessutom tänker jag inte ens försöka sammanfatta vad Rytmus betytt för mig de senaste tre åren i en sketen liten status. Jag kunde inte varit mer nöjd med mitt gymnasieval. Det har fått mina tankebanor att breddas, min person att bli bättre och min musikalitet att växa. Jag har haft så kul och jag har upplevt så mycket, men jag har inte varit ledsen för att behöva skiljas från mitt andra hem. Jag har förberett mig mentalt för det här nu så länge, hittills har jag inte gråtit sedan studentdagen. Jag tar det bästa med mig därifrån - mina erfarenheter, min utbildning, mina betyg och mina vänner. Därmed har jag inte sagt att jag inte är otroligt ledsen över att allt tagit slut så abrupt, och jag kan nog inte riktigt greppa vad som hänt ännu. Det beror nog till stor del på att jag har hållit mig sysselsatt hela veckan. Det är svårt att inse att jag inte kommer komma tillbaka i höst, det är nog då som jag kommer inse vad studenten faktiskt innebär.

Nu ska jag duscha, äta lunch och dra ner på stan och lämna ut lite CV:n igen, redan nu vill jag säkra ett jobb till hösten. Vägrar att fortsätta ta skit från Valhallabageriet. Nu knackar livet på dörren..


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar