2012-09-25

Ett andra lager grönt

Ojoj, nu har man försummat bloggen lite. I fredags var det rumsfest hos Linnéa, i lördags åkte jag in tidigt (vid elva) till Östersund och mötte upp far som kom med tåget vid lunch. Vi åt lunch på Tingshuset och sen fikade vi på konditoriet, efter det traskade vi runt lite och handlade mat. Sedan kom mamma på kvällen med bilen full av saker till mitt rum och även en liten Harpo var med i bile. Jag bjöd dem på middag för första gången (med mat som de betalat för själva, men ändå, det var jag som lagade och vi åt i "mitt" hem). På söndagen åt vi långfrukost och sen köpte vi en krukväxt i Östersund. De åkte hem vid lunch, sen tvättade jag, lagade lasagne och repade på kvällen och kollade även på Twin Peaks med ett gäng från skolan och vi ska kolla på andra avsnittet ikväll. Vet inte riktigt vad jag tycker än, har hört väldigt mycket bra om det men det känns lite nittitalstöntigt än så länge. Det lär bli bättre.

Igår hade jag lektioner hela dagen, sedan repade jag på eftermiddagen, hade husmöte (MAN MÅSTE RESPEKTERA ALLAS OLIKA VANOR OCH DÅ BLIRE KUL ATT BO PÅ INTERNAT MEN NI ÄR JU VUXNA NU SÅ DET KLARAR JU NI, ja visst i alla fall VUXEN NOG ATT BLI TALAD TILL SOM EN VUXEN OCH INTE EN TREÅRING tack så mycket, fan i mej jag tror det skulle bli jävligt mycket roligare om jag fick en osthyvel så jag slapp skära mig i tummen varje gång jag vill ha en ostskivejävel) och så dansade vi folkdans igen på kvällen. Det gjorde vi förra veckan också men då glömde jag att skriva om det. Det var skitkul, förra gången lärde vi oss polska och nu lärde vi osch schottis. Det är svinroligt. Det är verkligen ett jättebra sätt att umgås. Man gör någonting tillsammans, har kul och kommer närmare varandra fysiskt vilket jag tror är jätteviktigt, utan att låta som en snuskgubbe, men man mår bra av närhet.

Nu sitter jag och målar mina naglar gröna. Ska lägga på ett andra lager, sen värma lasagne till middag. Skulle vilja gå ut och gå lite innan vi ska gymma vid sju, men jag tror jag sätter mig och skriver ett brev till Sonia istället. Fick ett från henne häromdagen och blev så himla himla glad av det.

Utöver allt det här uppdaterandet har jag det bra. Jag och Linnéa funderar på att flytta upp till längorna. Då skulle vi dela på ett rum med kokvrå och ha ett eget badrum. Har funderat på det i över en vecka nu, det är väl Linnéas idé för hon står inte riktigt ut med internatet och då främst att dela kök. Jag har inte riktigt hunnit känna efter eftersom jag precis flyttat hit men jag börjar väl komma till den insikt hon har. Jag vet dock inte om jag klarar av att bo så där trångt med någon över huvud taget, behöver kunna vara ifred ibland, men jag tror att jag och Linnéa skulle klara av det så länge vi är öppna med det vi känner. Jag sover ju bättre om jag inte sover ensam, och vi skulle kunna få ner månadskostnaderna rejält då boendet blir billigare och matkostnaderna lika så om vi delar på allt. Sen själva grejen, att bo mer som i en lägenhet istället rumt ett litet rum och slippa dela kök, toa och dusch med alla andra är en väldigt lockande tanke. Vi skulle kunna få till ett väldigt mysigt hem, hon och jag, vi har samma stil och samma behov av ordning. Jag har veckan ut att fundera på det, I will keep you posted.

Nu regnar det också.

/inkzor

1 kommentar:

  1. alltså twin peaks. själva grejen med det är ju att det är nitttiotalstöntigt och det är det som är så fett! ni MÅSTE fortsätta kolla!!! men jag lovar er, det blir så jävla läskigt! puss <3

    SvaraRadera