2012-09-04

JAG HAR KOMMIT IN PÅ BIRKA

De ringde idag, Mattias ringde idag från Birka folkhögskola i Östersund. Jag missade hans samtal och då lämnade han ett meddelande där han bad mig ringa upp och då visste jag att jag hade fått en plats så då började jag gråta och ringde upp men då svarade han inte. Provade igen lite senare men fick inget svar. Sen ringde han och erbjöd mig en plats på Birkas jazzsånglinje och jag sa ja. För även om jag kände att nej men inte nu när jag börjar komma igång här med teatern, jobb, danskurs och sångpedagog så känner jag ännu starkare JA för att om det inte skulle vara ja skulle det bli ånger och jag skulle söka igen till våren. Och jag kommer kunna åka till Skottland och spela teater ändå. Jag flyttar till Östersund på söndag och på måndag börjar jag direkt, tre veckor missar jag men jag är med på resten. Jag kommer bli utbildad jazzsångerska och gå på folkis som är sådär jävla kul som alla säger och på en skola jag blev kär i. Kommer få vara med Linnéa varje dag.

Idag skulle jag ju gått på intervju på Café Brasco, men det var ju bara att ställa in. Sen ringde de från Ingridskolan och ville väldigt gärna att jag skulle komma på intervju för assistentjobbet. Sen ringde de från Gunnarssons konditori och ville väldigt gärna att jag skulle komma och provjobba.

Jag bara skrattar. Skrattar nog inte hela vägen till banken men hela vägen till Birka. Nu skrattar jag hela vägen till bärsen med Alva.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar