2012-09-11

Kvällsinlägget

Sitter på mitt rum, äter mörk choklad och lyssnar på Bob Dylan. Jag gillar ju inte Bob Dylan, men det är ju fantastiskt hur man influeras i livet. Dylan är döden i min familj och jag förstår mig inte på hans sång men efter att ha sett en dokumentär om hur hans musik revolutionerad folkrocken på 60-talet har jag fått en helt ny syn på honom. Blev nästan lite kär, hans pinnsmala kropp till trots. Annars har dagen bland annat bestått av en otroligt spännande tacogratäng till lunch, jazz på morden i midsomer-temat, enormt lass av glass och chokladsås i Östersund med Linnéa, Emanuel och John samt gårdagens köttfärssås och till sist ballongleken.

Ser fram emot att lägga mig i sängen och kolla på serier en stund, kanske börjar med Rapport för att vara lite nyttig. Förhoppningsvis kommer jag somna tidigare ikväll. Mår bättre idag i förkylningen så imorgon kanske jag tar tag i mig själv och tränar på något vis, vore väldigt skönt. Här äter man mest kolhydrater för det är billigast och brödet de bakar är svingott, men jag vill försöka äta mer ägg och yoghurt till frukost än neverending mängd mackor. Blir hungrig direkt efteråt annars. Det jag gillar mest med Birka so far är att konstant vara omgiven av vänliga människor, musik och vacker utsikt. Lite bilder följer!

Min första middag på Birka! Ser inte mycket ut för världen men svingott var det.
Mikael och Linnéa på frukosten.

Linnéa med mjukglass och chokladsåsen som Tingshuset gjort själv-
John som körde oss in till stan i hans fräsiga audi, och jag.
Emanuel förstår inte alls grejen.
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar