2012-09-06

Har lite ångest över att konsumera så mycket

Nu har värsta chocken lagt sig och jag har börjat spendera massor av pengar, igår var jag ute på stan hela dagen och bara KÖPTE (när jag inte fikade med Sonia, det var ungefär bäst). Till exempel behöver jag egna tandbrsthuvuden för annars har jag och pappa alltid delat. Tamponger har jag köpt en årsförbrukning av, likaså mitt te Sir Williams och post-its.

Jag har också hunnit få lite ångest och saknad och nervositet och stress. Jag somnar vid två och vaknar sju av mig själv. Jag kommer på att jag behöver ha med mig en egen tvättkorg. Kommer på hur jobbigt det kommer bli utan mina vänner och mina föräldrar. Har precis vant mig vid lägenheten och tycker mycket om att bo här, nu ska jag bo själv, fast ändå i kollektiv. Det kommer bli mysigt, jag är taggad, det är helt sjukt.

Imorgon ska jag och mamma gå på stan. Hon var jättesnäll idag, kom hem från Strömstad och hade köpt en kofta till mig för att hon vill vara säker på att jag håller mig varm. Det är knappar både fram och bak vilket hon inte hade märkt så det blev ett litet inception-moment när jag höll upp den. Har haft ett annat sånt idag när jag tvättade mormors tvättmaskin. Stannade upp och ba "Det här är egentligen HELT SJUKT!" och fortsatte. Städade hennes lägenhet, fick pengar, det var najs, jag är arbetarklass och hon är överklass det är lugnt, jag var svinnogrann som vanligt så jag blev sen och upptäckte att jag var utelåst så jag fick panik för jag skulle träffa Ben och fika men det löste sig för jag duschade hos mormor och lånade ett par byxor. Säg inte det till henne.

Dagen har till stor del bestått av många trevliga möten som jag velat stanna längre på än vad jag kunde för att jag skulle möta en till. Träffade tre boys idag som jag tycker mycket om och jag hade jättekul, lite sömn till trots. Jag blev bjuden på fika, chokladtårta och öl. Ja, en sak av varje person. Det var jättefint. Lite avskedsturné. Lustigt. Imorgon är det hejdåmiddag.

Ibland undrar jag om det är minnena jag saknar och inte personen.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar