2012-09-14

NU ÄR DET HELG!

Första skolveckan har gått. En lista på några av alla saker jag gjort:
  • Jammed in my jammies (jammade i pyjamas vilket var asnajs, fick bag)
  • Fikat i Östersund två gånger.
  • Bakat paj med Linnéa. Sen ätit den. 
  • Köpt isgråa gardiner och hängt upp i mitt rum, det blev fint.
  • Shoppat långkjol för 25 kronor på Indiskas rea. Asvärt. Köpte även strumpbyxor och strumpor.
  • I princip slutat använda smink.
  • Deltagit i födelsedagsfirande för Frida och ätit pannkakstårta.
  • Gym:at till Beyoncé 
  • Haft massor av musiklektioner som gjort mig glad, bland annat en ensemblelektion där vi skapade tre låtar på en timme. (ni får två minuter på er, skriv en låt!) Fick beröm av läraren för melodierna jag skapade och blev jättejätteglad för det. 
  • Ätit väldigt mycket av skolans hembakta bröd.
  • Sjungit varje varje varje dag. 
  • Skällt ut utsikten ovanför vår skola. (VADFAN ÄR DET HÄR FÖR JÄVLA IDYLL!? DET ÄR SÅ JÄVLA VACKERT, MAN BLIR JU FÖRBANNAD!!)
  • Drömt en mardröm som gjorde att jag vaknade och grät.
  • Åkt buss och bil (haha, bästa punkten på den här listan)
  • Lagat linsgryta på känn och har därmed middag för typ hela helgen.  
  • Tagit tag i stipendieansökan inför Skottland så förhoppningsvis skickas den in inom ett par dagar. Den är ute på remiss nu.
  • Återupptagit kontakten med honom och insett saker om vår relation som gör att jag mår bättre. 
  • Skrivit klart en låt (fick bag) och glömde bort tiden så jag kom försent till löpningsdate med Julia.
  • Sprungit i ösregn.
Och nu är det alltså helg men det säger mig inte så mycket för tillvaron kommer nog inte förändras avsevärt bara för det. Nu ska jag duscha, sen ska jag hänga med Linnéa och vi ska äta middag, sen äta popcorn. Bra.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar