2012-09-01

Gå och lägg dig

Här ligger jag och har växtvärk, 18 år gammal. Nog är det bindvävssmärtor snarare. Var ute men drog hem, kände mig trött, lite ledsen och snål.

Idag har jag klippt mig! Ser förfärlig ut, för butch för mitt eget bästa. Har helt slutat bry mig om mitt hår, det växer ändå ut om en månad. Efter klippningen åkte jag hem och åt lunch och sen åkte jag för att hämta mitt ID-kort och trackasera några ställen jag söker arbete på men så långt hann jag inte då Josefina ringde. Bestämde mig för att hänga med henne till Odenplan där hon skulle framkalla bilder och i väntan på dessa bilder drog vi till solariet i regnet. Jag satt bredvid när hon låg i en självlysande kokong, talade om livet och de senaste kärlekarna och jag måste säga att det var ett trevligt sätt att umgås på. Det var i alla fall varmt där inne till skillnad från där ute där det öste ned. Gud vad dåligt det har varit idag. Sen drog jag och planerade med Anna från Unga Nyskapare över en kaffe i Café Panorama. Vi försökte strukturera upp idéerna vi har för samarbetet med Creative Electric. Det är kul, tänk att man kan få fortsätta hålla på och leka såhär fastän man gör saker som betyder något.

Det bästa med dagen var att jag blev uppringd av Café Brasco som ville att jag kommer dit på tisdag och sen provjobbar. Äntligen får jag en chans! Och på ett asnajs café på söder dessutom! 

Jag är så trött att jag inte orkar borsta tändernaaaaaaa. Som vanligt. Det måste göras.
Tänker att du är lika långt borta från mig som jag är från dig. Tänker också att det är första september nu och att det är ingenting. Tänker också att jag är väldigt ledsen över hur saker ligger till just nu.  

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar