2012-09-03

Imorgon ska jag på möte på cafét och bestämma när jag ska provjobba och jag hoppas på det bästa

Idag satt jag på arbetsförmedlingen och väntade på min tur i en timme. Jag observerade en kvinna som grävde i sin ena näsborre medan hon satt och sökte jobb via datorn. Jag såg fascinerat på en stund tills jag insåg att hon bara blev mer frenetisk och att hon när som helst kunde dra ut ett monster ur sin näsa medan jag såg på, så jag såg åt ett annat håll. Självklart var jag för nyfiken så jag kollade tillbaka och då hade hon bytt näsborre. Stackarn kommer aldrig få ett jobb, tänkte jag då, kan ju inte ens hitta en ordentlig kråka i sin egen näsa.

Medan jag sitter och skriver sånt här äckligt ligger MoaLee och sover i mitt gästrum. Det känns väldigt fint, hon har varit här i hela fem timmar nu. Vi åt middag och hängde på diverse mjuka ställen i min lägenhet. Hon är fin, hon säger både extremt kloka och extremt roliga saker. Komplett underhållning. Annars har jag idag gått till och från stan för att solen sken och för att mitt busskort är slut. Jag saknar honom, tänkte jag i flera steg. I flera andra tänkte jag att jag inte har rätt till det.  

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar