2009-05-14

52:a inlägget - Bal

Snart är det bal. Jag letar febrilt efter en snygg balklänning, och enkelt är det ju inte. Det finns hur många olika modeller som helst; flashiga/enkla, långa/korta, tighta/vida, av siden, med glitter, med rosetter, med tyllkjol, och vi ska inte prata om alla olika mönster och färger man kan välja.
Dessutom finns det den biten med vilka accessoarer man ska välja, vilka skor man ska ha på sig, om man ska ha kofta, hur man ska sminka sig, hur man ska ha håret och om man ska ha fransk manikyr eller inte.
JAG VET INTE VAD JAG VILL.
Ska man satsa på balens drottning och köra stenhårt eller ska man bestämma sig för simpelt och elegant?
Jag tror jag vill vara något mellanting, mest för att jag inte har råd med något för pråligt och för att jag tycker det är finare med vackert, elegant och med någon liten extra finess. Vad det gäller färger så har jag redan två blåa klänningar, och jag vill inte ha svart, chockrosa, gult eller oranget. Så allt däremellan.. Tror jag vill ha en röd eller grön helst.
Har surfat runt på nätet för att lista ut vad jag gillar, men jag hittar ingen som är perfekt. Man vet ju inte vad andra satsar på, om de satsar fett högt och köpter värsta barbieklänningen eller om de köper någon sommarklänning på Gina Tricot.
Så jävla jobbiiiigt.
Jag slutade tidigt idag, kom hem tjugo över ett. Från den tiden fram till ungefär halv sex sysselsatte jag mig med konsten att inte plugga. Jag har städat mitt rum, sorterat smutstvätt, målat naglarna, kollat på facebook, packat upp idrottskläder, druckit te, kollat på TV, etc. Allt utom att plugga. Tillslut tog det slut på saker att göra och jag satte mig här. Då började jag sortera massa mappar som jag ska lägga alla dokument i. Pluggandet som behövdes tas itu med var nämligen SO-uppsatsen, att skapa ett eget land. Uppsatsen ska vara i form av en resetidning, och ska innehålla alla de fyra SO-ämnena. Så jag gjorde en mapp och fyra undermappar i mappen, gjorde lite nya dokument med titlar på. Sedan började jag skriva.. Höll på i en halvtimme med att hitta på landets historia och sen skulle jag göra potatismos. Haha.

Nu sitter jag här igen. Har bloggat, så nu behöver jag inte göra det. Ursäkta det långa inlägget, det är väl en del i min plan. Skriva så mycket som möjligt så jag slipper pluggandet liiite till.
Nuså. Nu ska jag fortsätta. Ska bara kolla facebook först..

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar