2009-05-01

Blåsor och blåsippor

Jag har nu varit ute och gått med min far i 3 timmar. Vårsolen var skön och det var vitsippor överallt i skogen. Problemet var att jag valde, ännu en gång, att ta på mig mina vita skor. De var så sköna att gå i igår, men nu fick jag skavsår. Båda hälarna är upprivna, fick gå barfota med ena foten för att de gjorde så ont. Jag har vattenblåsor på båda lilltårna, den ena tån är nästan helt täckt av en stor vattenblåsa. Skitäckligt. Jag ska spräcka den med en nål nu. MMmmmmh.
Jag fick lust att bada när jag var där ute, vi gick förbi flera olika sjöar. Det är för kallt, så jag badade inte såklart. Något vett i skallen har man kvar.
Träffade även Martin igår och gav honom en present innan jag drog till Clara. Vi fikade på ett jättemysigt ställe i gamla stan. Dit ska jag tillbaka till igen.

Har spräckt båda vattenblåsorna nu. Det var roligt. Nu ska jag sätta på plåster. Funderar på att ta cykeln till affären och köpa chips eller något att ha till mitt ensamma mys framför TVn ikväll, men jag vet inte. Det känns väl lite patetiskt att tjocka i ensamhet. Skulle vilja träffa någon kompis. Komma på andra tankar. Pappa har sin kompis här, mamma har åkt till Bohuslän för att städa ut ladan på landet. Det ska säljas nu tror jag. Jag har inget för mig.
Nu ska vi äta grillat. Tjena.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar