2009-05-21

Vad är väl en bal på slottet?

Jag har sjukt tråkigt och har haft sjukt tråkigt under hela den här dagen.
Den började dåligt. Jag hade bett mamma att väcka mig vid tio, men vaknade istället av att pappa kom in och sa att klockan var halv tolv. Jag hatar att sova för länge. Jag blir stressad, av någon anledning, dagen har redan börjat och jag är inte igång. Jag får också, som jag redan nämnt, en svag huvudvärk som håller i sig under hela dagen. Jag blir irriterad under hela dagen. Om jag sover för länge förstörs alltså hela dagen.
Jag har pluggat mycket, skrivit på mitt påhittade lands historia. Är framme på 1900-talet nu. Mellan 1:a och 2:a världskriget. Jag har alltså skrivit historian sen de första människorna anlände. Fem sidor senare är jag rätt trött på historia. Har även 3 ämnen kvar att skriva om. Hoppas det går vägen.
Imorgon ska Sonia komma hit, fast jag kanske ska fråga om hon vill se på bio med mig i stan först. Vill se Coraline.
På lördag ska jag shoppa balklänning med mamma. På söndag ska jag antagligen plugga mer, eller träffa någon kompis.

I onsdags hade vi obligatorisk wienervals-lektion. Lärarna var koreografer från let's dance. Jag sög. Min partner sög. Sen gick min partner till en annan som var utan partner. Jag satte mig ner på golvet mot väggen och började nästan gråta för det kändes som att jag var på skoldisco i mellanstadiet igen. Mobbad och utanför, ingen kille ville dansa med mig då.
Så var det ju inte. Men jag kände så. Alla andra verkade kunna stegen och för mig gick det åt helvete, jag blir så sjukt stressad då. Man skulle byta håll hela tiden så jag blev förvirrad.
Nåja, vi har en danslektion till på oss i alla fall.

Nu ska jag äta mat. Tjena.

/inkzor

1 kommentar:

  1. hej sötis!! <3 Du sög inte alls på weinervals, du var ju sjukt duktig! Kollade ju på dig idag när vi övadde :D

    SvaraRadera