2009-05-30

Hur är den perfekta killen för dig?

Ibland kommer frågan upp. När jag var liten sa jag bara snäll och söt. Högre krav fanns inte. Jag blev kär i en ny kille varannan timme ändå. Kraven ändrades inte så mycket senare. Snäll, söt, omtänksam och kanske några krav på vilken hårfärg han skulle ha eller något annat ytligt.
Jag insåg inte vad jag behövde förens jag var med om min första relation. Det är då man inser hur den andra personen ska vara för att det ska klaffa. Det är därför jag inte svarat på frågan här förens nu.

Jag kan ju börja med att säga att den perfekta killen inte finns, och det är bra. Jag blir ändå inte kär i killar som, utåt sett, är perfekta. Det är inte charmigt och väldigt opersonligt. Det är "defekterna" som gör personen. Det är det man stör sig på, men ändå är kär i.

Det jag behöver av en pojkvän är:
Att han finns där, att jag kan veta att jag kan ringa närsomhelst. Jag kommer ju inte göra det, men det är en trygghet att veta det. Jag behöver den säkerheten, och gillar inte att känna mig ivägen.
Att han är säker i sig själv, samlad och trygg. Han ska veta att han i mina ögon är bäst. Han ska inte behöva gå omkring och säga att han är bäst för det, han ska bara veta.
Att han kan hjälpa mig när jag mår dåligt, även om det bara är genom att krama mig. Om han kan ge kloka råd dessutom är det bara en bonus.
Att han är har humor, beter sig bra, kan tala för sig själv och ha egna åsikter. Om killen är ett pundhuvud kommer han inte gå långt hos mig.
någon att bråka med. Jag har ett häftigt temperament och om killen inte vågar skrika lite så blir jag bara ännu mer frustrerad. Han ska stå på sig. Det är inte farligt, det är hälsosamt.

När det gäller utseende så.. jag vet inte. Det känns så ytligt att gå in på det. Jag kan väl säga några saker då.
Ett proportionerligt, vänligt ansikte. Gärna lite kraftiga, manliga käkar och fina ögon.
Längre än mig, eller lika lång. Jag skulle vilja känna mig helt omfamnad i kramen, det är mysigt att känna sig liten.
Inte för smal, och inte för mullig. En hälsosam kroppsform.

Haha. Tycker ni att jag har höga krav eller? Mja. Jag tycker jag ser det här i killar varje dag, men de är typ minst 2 år äldre än mig. Fast det vet man ju redan, äldre killar är bättre.
Nu vet ni i alla fall, det var skönt att skriva ner bilden jag har i huvudet. Har aldrig gjort det förut.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar