2009-05-01

Valborgsberättelse

Valborg igår då. Träffade eklidentjejerna hemma hos Clara. Vi åt pastasallad och kladdkaka. Clara öppnade presenter för hon hade tydligen fyllt år några dagar innan vilket jag inte hade någon aning om, så jag kände mig skyldig som kom dit och åt hennes mat utan att ha med mig present. Hoppas jag inte framstod som en alltför stor skit.
Sedan traskade vi iväg till Nyckelviken. Det "trasket" bestod av att klättra i berg eftersom vi gick fel och folk ville inte gå tillbaka. Jag hade strumpbyxor på mig och mina nya vita skor. Strumpbyxorna är det hål i och skorna är inte så vita längre, men det var kul. När vi kom dit upptäckte vi att det endast fanns barnfamiljer där som dessutom som ställde sig ivägen för ens utsikt över brasan. De sa att vi skulle ställa oss upp om vi ville se något, trots att vi var där först. Vi spenderade sedan tiden där med att tänka ut planer på hur man på det värsta möjliga vis skulle få dem att flytta på sig. Vi hade jordgubbar, så vi tänkte först kasta jordgubbar på dem. Fast då kom vi på att vi ville ha jordgubbarna så det var ingen bra idé. Vi tänkte också på att putta ner barnen från det lilla berg vi satt på, eller helt enkelt ställa oss framför familjen.
Vi gjorde inget. Vi såg att på andra sidan viken, på ett annat berg, så var det en till brasa. Den folkmassan såg ut att hysa något fler ungdomar. Så vi traskade igen. Trask, trask, trask. Det var kallt. Vi sjöng låtar i stämmor, haha. Trask, trask. Så kom vi dit. Vi satte oss och kollade på utsikten. Man kunde se hela Stockholm långt där borta, och en del små orangea, lysande prickar här och var vilket var brasor. Himlen var rosa-gul. Vi satt där ett tag och åt bravo-kex med choklaöverdrag. Det var mysigt.
Det fanns några ungdomar där, som för övrigt knappt kunde stå upp. De frågade oss om vi ville hänga med på efterfest, så vi började gå mot busshållplatsen med dom. En av killarna drog för övrigt den charmigaste raggningsrepliken ever för oss, som bara funkar på 90-talister.
"Om ni hade varit pokémons, hade jag definitivt kastat min masterball på er."
Fan vad vi garvade. Det funkade inte, men vi garvade.
När vi gått till busshållplatsen hade killarna hunnit med att ramla 3.5 ggr var och sjungit "Bira, bira, bira, bärs, bärs, bärs" utanför Mona Sahlins hus.
Vi gick hem istället där det skulle kollas på film och ätas gott snusk.

Jag mådde inte bra. Beställde en taxi senare på kvällen och åkte hem istället. Inget illa mot de underbara tjejerna, jag ville bara hem.

Alkoholfri valborg full av äventyr. Inte illa.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar