2009-05-28

Dagen som kretsade kring ipren

Jag somnade vid ett inatt, vaknade sedan vid fyra av att jag hade mensvärk. Först trodde jag att det var morgon, det är ju så sjukt ljust ute på nätterna numera. Sedan kollade jag på min coola klocka som lyser en laserstråle upp i taket, så det ser ut som att siffrorna sitter i taket. A, ni hajjar. Den sa att klockan var ungefär kvart över fyra. Jag ba sajjjjk. Nä, jag blev fett förbannad, låg och kved en stund i sängen innan jag förstod att jag behövde en ipren. Gick och tog en och sen la jag mig i sängen igen. Lakanen var skrynkliga, jag hatar skrynkliga lakan. Speciellt när det är varmt, man svettas och varje gång man vrider sig i sängen så följer lakanen med. Det är så äckligt. Massa såna nätter har man framför sig nu.
Trodde inte jag skulle somna om, men det gjorde jag vid fem ungefär. Sen ringde min klocka vid sju. Åkte till skolan, lämnade in SO-uppsatsen som blev 20 sidor lång, och hade utomhusidrott i spöregnet, haha spöregn, det uttrycket känns så 90-tal. Som när man var på dagis och gick ut och skrek av lycka; DET SSFPÖREEGNARR!! (alla läspade när de var små, ja).
Jag blev blöt. Såg ut som en våt hund. Min jeansjacka är fortfarande blöt. Synd om mig.
Sen hade jag kör, vi ska sjunga på skolavslutningen, sen hade jag svenska. Flummigt, vi fick lite papper och sen fick vi dra hem. Jag hade huvudvärk så jag tog min andra ipren för dagen direkt när jag kom hem.
Jag har inget mer att plugga, så jag är FRIIII! Det firade jag med en kexchoklad på bussen. Ja, jag använder mat som belöning. Jag kommer bli fet, eller jag är väl fet då.
Nu ska jag äta mat, sen ska jag typ in på en konsert på kafé 44. Det är min lärares före detta band, Sonic Negroes, som lirar. Kände för att göra något ikväll så jag hänger väl på, kul att få se dem i alla fall.
Försöker smida planer inför helgen, hittills har jag kommit på att jag ska leta balskor (bal - skor), köpa en freebra, bal-örhängen och strumpbyxor. Vill även se Coraline med Sigrid, vi har sagt att vi ska göra det på lördag. Hoppas det blir bra, den verkar mysig.

Och apelsinmarmelad med skal i är äckligt för det är beskt och snyskigt, Sara.

/inkzor

1 kommentar: