2009-05-05

Hur det ligger till

Jag klagar inte särskilt ofta här, faktiskt, men nu, nu ska jag klaga.
Jag vaknade imorse, på samma sätt som jag vaknade igår, något för sent för trött för att orka gå ur sängen. En sådan start på dagen gör att man blir seg resten av dagen och kommer försent resten av dagen. That I know.
Imorse var jag påväg att inte dra till skolan, på grund av extrem trötthet, men någonstans i mitt halvvakna tillstånd insåg jag en kvart innan jag skulle behöva gå till bussen att jag skulle ha nationellt prov i matte på morgonen. Jag tvingade mig själv upp, klädde på mig och åkte till skolan, mot all min vilja. Provet gick halvbra. Spenderade första kvarten med att stirra på bladet vi fick, sucka, bläddra lite, titta lite mer. Förstod ingenting. Sedan vaknade jag väl till och blev klar med det mesta till slut.
Efter det hade vi genrep fram till klockan 17.06 på eftermiddagen, med en timmes paus allt som allt. Kom hem tio över sex.
Nu förväntar sig mina lärare att jag ska skriva klart tre olika uppsatser;
- En teknikuppsats, som ska vara klar på tisdag. Man ska utveckla ett föremål med någon sorts mekanik, ej elektrisk. Typ en sax. Har valt att utveckla en rullgardin, tjoho. Har såklart inte börjat, jag gör allt i sista minuten. Mer komplicerat än så är det inte.
- En SO-uppsats som täcker alla fyra ämnena i SO. Man ska visa vad man går för. Vi ska skapa ett eget land, rita det och placera det på en karta, hur klimatet ska vara och hur landet ser ut, tänka ut en egen historia, utveckla en egen religion och hitta på statsskick och sånt. Uppsatsen ska vara i form av en resetidning. Denna ska vara inne vecka 22, alltså har jag ca 3 veckor på mig. Har jag börjat? Lite smått, tankekartor har jag men jag har inte börjat skriva på uppsatsen.
- En musikuppsats som ska vara i form av ett kapitel i en lärobok om musik. Man ska alltså skriva om något i musik, som t. ex opera, hur en gitarr fungerar eller om kvintcirkeln. Man får inte skriva artistbiografier.

Jag gillar att skriva uppsatser, jag är bra på det också, men vemfan orkar med allt detta? HATA PLUGG-VÅGOR.

Förutom skolan så ska jag till tandläkaren om en vecka, vilket jag inte vill någonstans.

Jag vill tacka mamma för att hon städade mitt rum idag, det var ännu en grej på min ångestlista som jag kan stryka nu tack vare henne. Ett rent rum får mig att tänka klarare.
Nu ska jag planera hur jag ska plugga och skriva ett schema, Sonia tipsade mig om det. Det verkar smart, så man inte känner att allt bara svämmar över en utan man kan fokucera på en sak i taget. Tack Sonia.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar